اقدام بیمه آرمان در پذیرش داوری یک حرکت پیشگام و ارزشمند است

نمایه بانک : برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه کشور و در راستای احیای اصل داوری به عنوان یکی از اصول هشتگانه بیمه، تفاهم نامۀ داوری بین شرکت بیمۀ آرمان و انجمن کارگزاران بیمه خراسان رضوی به امضا رسید.
  • یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 10:10

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، در آئین امضای این تفاهم نامه که با حضور مدیرعامل و معاون شبکه فروش و بازاریابی این شرکت در مشهد برگزار شد، علیرضا بیانیان مدیر عامل بیمه آرمان گفت اصل داوری یکی از اصول اساسی ارتباط بین بیمه گر و بیمه گذار است اما متأسفانه این امر در صنعت بیمه مغفول مانده و اغلب منجر به مراجعه به مراجع قضائی و تأخیر در پرداخت خسارت شده و به ضرر بیمه گذار تمام شده است.

وی افزود امروزه پرونده های بیمه ای بسیار زیادی در مجامع قضایی معوق مانده و لازم است مجتمع خاص تخصصی برای شرکت های بیمه ایجاد شود تا مجامع حقوقی هم مجبور به دعوت از کارشناسان بیمه ای برای رسیدگی به این پرونده ها نباشند.

بیانیان صاحبان اصلی شرکت های بیمه را بیمه گذاران دانست و گفت بیمه گذاران تضمین کنندۀ ادامه بقاء و حیات شرکت های بیمه هستند و نقش آنها یکی از عوامل اساسی در افزایش سرمایه و دارایی شرکت های بیمه است.

مدیر عامل بیمه آرمان با اشاره به نقش کارگزاران و نمایندگان در توسعه صنعت بیمه، آنان را سفیران اصلی و بازوان اجرایی صنعت بیمه خواند و گفت آنها باید هنگام صدور بیمه نامه، شرایط و مختصات بیمه نامه و موازین فنی بیمه را رعایت و به بیمه گذار بازگو و منتقل کنند تا اگر خسارتی رخ داد، ارزش حال ملاک عمل قرار بگیرد و خسارت بنحو احسن پرداخت شود.

بیانیان گفت ما معتقدیم یکی از اصول اساسی بیمه، اصل حسن نیت است و اگر این اصل در صنعت بیمه وجود نداشته باشد این صنعت راه درستی را طی نخواهد کرد.وی ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه گامی برای شفاف سازی در صنعت بیمه باشد و ضمن کاسته شدن از مراجعه به مراجع قضائی، طرفین دعوی شاهد تسریع در روند حل اختلاف و تسویه مطالبات فی مابین باشند.

در این جلسه سیدامیر مرتضوی معاون قضایی خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از جرائم نیز اقدام بیمه آرمان در پذیرش داوری را یک حرکت پیشگام و ارزشمند توصیف کرد و گفت با این حرکت در واقع از ورودی حجم عظیم پرونده های دعاوی بیمه به دادگاهها و اطاله دادرسی کاسته می شود و رسیدگی به اختلافات احتمالی بیمه گر و بیمه گذار و در نتیجه پرداخت خسارت تسریع خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به حجم فراوان ارجاع پرونده های دعاوی به دادگاهها در سطح کشور و طولانی بودن زمان رسیدگی به آنها، از صنعت بیمه خواست با ایجاد نهادهای شبه قضایی و پذیرش داوری در شرکت های بیمه، رسیدگی به پرونده های دعاوی بیمه را سرعت بخشند و با رأی داوری اختلافات احتمالی را خودشان حل و فصل نمایند.

معاون قضایی خراسان رضوی کم هزینه بودن، اطمیان بخش بودن و کارایی، محرمانه بودن موضوع و سرعت رسیدگی در داوری را از جمله ی مزایا، برکات و فواید داوری برشمرد و گفت صنعت بیمه باید شرایطی فراهم آورد تا گرفتار مراحل طولانی و اطاله دادرسی در رسیدگی به دعاوی قضائی نشود و این اقدام ارزشمند بیمه آرمان به سایر شرکت های بیمه نیز تعمیم داده شود.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه پذیرش داور با هدف خدمت رسانی و جبران خسارت واقعی بیمه گذاران و رسیدگی سریع به اختلافات احتمالی در زمان خسارت، بین طرفین امضاء و مبادله شد.


ثبت نظر

ارسال