حل اختلافات درون سازمانی نظام روانشناسی و مشاوره کشور

نمایه بانک : اختلافات درون سازمانی نظام روانشناسی و مشاوره کشور حل شده و به زودی، رأی قطعی دیوان عدالت اداری برای برگزاری انتخابات این سازمان، اجرایی می‌شود.
  • چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 15:40

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری ، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جمع نمایندگان 65 هزار عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، ضمن دعوت به وفاق سازمانی و عمل به قانون، به عنوان مرضی‌الطرفین از اعضای جلسه خواست تا با گفتمان و بی‌طرفی، ‌مشکلات درون سازمانی را حل نموده و برای اجرای رأی قطعی دیوان عدالت اداری اقدام نمایند.

 

در جلسه‌ای که به درخواست رؤسای پیشین و شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با حضور دکتر قائم پناه برگزار شد، مقرر گردید انتخابات این سازمان طبق رأی دیوان عدالت اداری و براساس قانون، بر مبنای آیین‌نامة انتخاباتی مصوب ارکان دوره چهارم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره توسط رئیس فعلی این سازمان در ظرف مدت 3 ماه برگزار و اعضای شورای مرکزی دوره پنجم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور انتخاب شوند.

 

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به موجب قانون مصوب سال 1382 به عنوان یک نهاد مستقل غیردولتی و خصوصی عهده‌دار وظایف عمومی، تشکیل و انتخابات اعضای شورای مرکزی آن تا دوره چهارم، هر چهار سال یکبار با حضور اعضا انجام شده است، لکن در برگزاری انتخابات دوره پنجم این سازمان، اختلاف نظرهایی پیش آمد که منجر به صدور آیین‌نامه‌ای توسط دولت سیزدهم گردید. با ورود مجلس شورای اسلامی و رأی قطعی لازم‌الاجرای دیوان عدالت اداری، آیین‌نامه مذکور ابطال و مقرر شد انتخابات جدید برگزار شود.

 

در این جلسه، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه نهادهای صنفی، ارگان‌هایی هستند که روابط بین دولت و مردم را تسهیل می‌کنند، گفت: این نهادها، مدنی، علمی و مملو از اقشار فرهیخته کشور هستند و دولت و مجلس قصد ندارند در امور ایشان دخالت کرده و می‌خواهند این نهادها همچنان مستقل و غیردولتی بمانند.

 

قائم پناه در پایان جلسه تأکید کرد که دولت چهاردهم برای فرهنگ‌سازی عناوین توسعه‌یافتگی کشور از جمله اصل جمهوریتِ نظام، تولید علم و فناوری، جذب سرمایه و تبیین ثروت و ... نیازمند زبان گویای روانشناسان و مشاوران کشور است.

 

ثبت نظر

ارسال