به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، سامانه اعلام وضعیت زائران از دهم مهرماه امسال از طریق سرویس USSD ستاره 500 مربع با هدف کاهش هزینه و تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی در صفحه ویترین اپلیکیشن بله راهاندازی شد و از زمان راهاندازی این سرویس تاکنون نیز بیش از 266 هزار نفر در این سامانه وضعیت خود را ثبت و خانواده یا دوستان آنها نیز وضعیت آنها را مشاهده کردهاند.
این سامانه امکانی را برای زائران اربعین فراهم کرد تا بتوانند بدون نیاز به خرید سیم کارت عراقی و اینترنت و همچنین از طریق سیمکارت ایرانی (اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل)، آخرین وضعیت مکانی و ارتباطی خود را در ایران و کشور عراق ثبت و اعلام کنند.
همچنین اپلیکیشن «بله» قابلیت جدیدی را در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین حسینی (ع) برای مشاهده وضعیت زائر فراهم کرد که بر اساس آن، امکان ایجاد کانال از طریق یک بازو (بات) برای ثبت پیامها و موقعیت مکانی زائر فراهم می شد و زائر با ارسال لینک کانال خود برای افراد مد نظر می توانست آنها را در جریان موقعیت مکانی و پیامهایش قرار بدهد.
بر این اساس بیش از ۲۱ هزار کانال در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین راه اندازی شد و زائران توانستند از این طریق تجربه سفر معنوی خود را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند.