به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، هم اکنون مشتریان با توجه به بستر ایجادشده و توسعه سرویسهای قابل فراخوانی میتوانند از خدمات متعددی مانند سرویسهای مبتنی برحساب از قبیل انتقال وجه، برداشت مستقیم، صورتحساب و همچنین سرویسهای پرداخت از جمله پرداخت قبوض و خرید شارژ و... بهره مند شده و با رعایت الزامات قانونی و امنیتی از طریق سامانه و نرمافزارهای موبایلی، استارتآپها و فینتکها و شرکتهای ارائهدهنده خدمات مالی، سهولت منحصربه فردی در بهرهمندی از خدمات بانکی را تجربه نمایند
.
شایان ذکر است؛ بانکهای ارائه دهنده سرویس در بستر فرابوم؛ بانکهای صادرات، ملی، ملت، سپه، تجارت، سامان، اقتصادنوین، انصار، پستبانک، شهر، صنعت و معدن، قرضالحسنه مهرایران، مهراقتصاد، ایرانزمین، سرمایه، دی، حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری توسعه میباشند.
گفتنی است؛ در راستای توسعه بانکداری باز و ارائه خدمات متنوع بانکی و غیربانکی، سامانه کبالت درنظر دارد پوشش سرویسهای بانکی خود را توسعه داده و از خدمات سایر بومها و بانکها تا پایان سال 1399 بهره گیرد.
همچنین توسعه سرویسهای ویژه مالی و غیرمالی از برنامههای توسعهای سامانه کبالت می باشد.
سامانه بانکداری باز کبالت که به تازگی2ساله شده است، با حمایت مدیرعامل و معاونت فناوریهای نوین مالی واطلاعاتی بانک پارسیان، توسط شرکت تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین راهاندازی شد و در حال حاضر بیش از 45 فینتک در محیط عملیاتی و تستی، از سرویس های بانک پارسیان بهره میبرند.