به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، احمد امیر آبادی فراهانی در مراسم تقدیر از کاروان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در بانک ملی ایران ابراز داشت:هنگامی که موضوع ارائه ارز اربعین مطرح شد، با توجه به شرایط سخت و دشوار پیش رو، به جز بانک ملی ایران هیچ بانک دیگری حاضر نشد در این روند مشارکت داشته باشد.
وی افزود: زمانی که مشکل ارائه ارز به زائران گرامی به وجود آمد، من به عنوان ناظر ستاد اربعین حسینی در مناطق مرزی حضور داشتم و شاهد یک صف طولانی بودم که 12 کارمند بانک در شرایطی بسیار نامناسب و سخت، بدون وقفه در حال کار بودند.
این نماینده مجلس اظهار کرد: شرایط نامساعد جوی موجب شده بود که میزان معطلی زائران برای دریافت ارز طولانی شود و ازدحام زیادی شکل بگیرد، اما با اقداماتی که بانک ملی ایران به عمل آورد، در عرض چهار ساعت فرایند دریافت ارز توسط زائران اربعین به 40 دقیقه کاهش یافت و روند ارائه ارز عادی و طبیعی شد.
وی ادامه داد: من در سرکشی از مناطقی مثل زرباطیه و بررسی فرایند ارائه ارز شاهد بودم که زوار اربعین در عرض چهار دقیقه ارز خود را بدون هیچ مشکلی دریافت می کردند.
نماینده ناظر مجلس در ستاد اربعین تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی هجمه های زیادی علیه پیاده روی زائران اربعین و حرکت بزرگ بانک ملی ایران در ارائه خدمات ارز به زائران مطرح شد اما با همه مشکلات، این افتخار برای بانک ملی ایران باقی ماند که در شرایط سخت، مردم عزیز کشور را تنها نگذاشت و با جان و دل و به عشق اباعبدالله الحسین(ع) زیر بار مشکلات رفت و به وظیفه ملی خود در این زمینه عمل کرد.
امیر آبادی اظهار کرد: در بازرسی از مناطق مرزی، شاهد بودم که یکی از مدیران بانک ملی ایران، در یک منطقه که هر لحظه احتمال اقدام تروریستی وجود داشت و در ساختمانی که شرایط ورود و خروج افراد در آن نامعلوم بود، چندین میلیون دینار عراق را در یک کیسه در اختیار داشت و شب ها آن را زیر سرش می گذاشت و استراحت می کرد تا به محض مراجعه زائران، تحویل ارز صورت گیرد. کارکنان دیگری را دیدم که در کانکس هایی فوق العاده گرم، بدون هیچ امکانات رفاهی مشغول ارائه خدمات به زائران بودند.
وی افزود: امیدوارم در سال های آینده، شرایطی فراهم شود که ارز اربعین توسط بانک ملی ایران در داخل ایران به زائران پرداخت شود.