به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، «بله» در راستای مسئولیت اجتماعی خود فراخوانی برای کمک به استانهای سیل زده برای کاربران خود ارسال کرد. این فراخوان در قالب بازوی (بات) «کمک به سیلزدگان کشور» در «بله» اجرا شد و کاربران به راحتی از طریق کارت بانکی، کمک نقدی خود را به میزان دلخواه برای سیلزدگان به صورت مستقیم به شماره حساب اختصاصی اعلام شده توسط جمعیت هلال احمر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کردند.
کاربران «بله» و سایر هموطنان هنوز می توانند از طریق بازوی «کمک به سیلزدگان کشور» براحتی از طریق یکی از دو نهاد معتبر جمعیت هلال احمر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به هموطنان سیل زده کمک کنند.
اپلیکیشن «بله» هماکنون بیش از ۳ میلیون کاربر دارد و علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.
گفتنی است، «بله» در اسفند ماه 1394در یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت دادهورزی سداد و با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافت و هماکنون به عنوان یکی از پیشتازان صنعت فین تک کشور در حال ارائه خدمات مالی و اجتماعی به کاربران خود است.
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بوده است.
با تلاشی که کارکنان بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق داشتند، این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد کاهش یافت.
اما این روند متوقف نشد و با اقدامات جدی بانک، این نسبت در پایان سال گذشته با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.
میانگین NPL نظام بانکی هم اکنون نزدیک به 12 درصد یعنی دو برابر این نسبت در بانک ملی ایران است.