به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسهای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی بهصورت اختصاصی صادر و در تمام بانکها بهصورت یکسان تعریف میشود؛ درواقع مشتریان بانکی که دارای حسابهای جداگانه در بانکهای مختلف هستند، کافی است از طریق یکی از بانکها کد شهاب دریافت کنند تا در بانکهای دیگر از همان کد استفاده شود.
بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، داشتن کد شهاب به منظور پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب ها الزامی شده و ارائه خدمات بانکی به مشتریان فاقد کد شهاب با محدودیت هایی مواجه است.
کد یا شناسه شهاب زمانی برای مشتریان بانکی صادر میشود که احراز هویت مشتری بهصورت کامل انجام و اطلاعات ارائهشده در زمان افتتاح حساب تأیید شود بنابراین ارائه اطلاعات هویتی، سجلی، مکانی و کسب و کاری مشخص برای دارندگان حساب های حقیقی و حقوقی به منظور تخصیص کد شهاب لازم است.
استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیامرسان بله امکانپذیر است. مشتریان فاقد کد شهاب ضروری است در اسرع وقت با مراجعه به شعبه، نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات حساب خود برای دریافت خدمات بانکی اقدام کنند.