به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد ارائه سرویسهای بانکی در بستر رسانههای اجتماعی را تنها بخشی از بانکداری اجتماعی قابل اجرا در رسانههای اجتماعی قلمداد کرده و عنوان داشت : فعالیتهایی نظیر ارتباط با مشتریان، باشگاه مشتریان، کمپینهای بازاریابی، Crowd Funding، P2P Lending، ایجاد سیستم اعتبارسنجی به عنوان برخی دیگر از فعالیتهای حایز اهمیت در این حوزه است. خالقی افزود: رسانههای اجتماعی علاوه بر ایجاد امکان آگاهی از مشتری به منظور تدارک کمپینهای بازاریابی، در بوجود آوردن امکان استنتاج و تجزیه و تحلیل بینش مشتری به منظور ارائه خدمات در راستای نیازهای او حائز اهمیت است، وی همچنین امکان شناسایی و تولید محصولات جدید، بهبود فرایند توسعه محصول و همچنین بهبود خدمات در حوزه ارتباط با مشتریان را از مهمترین مزایای رسانههای اجتماعی برای بانکها عنوان کرد.
وی با اشاره به تاثیر رسانههای اجتماعی در جهت توسعه نام تجاری بانک و همچنین امکان مدیریت شهرت و اعتبار بانک به دلیل رابطه نزدیک بوجود آمده با مشتریان اظهار داشت: با توجه به مزیتهای ذکر شده حضور بانکها در رسانههای اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر است که بر همه متولیان امور لازم است در خصوص تامین زیرساخت لازم تشریک مساعی به عمل آورند تا بتوان انتظارات از شبکه بانکی را برآورده ساخت.