وی معرفی پست بانک بعنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT و اخذ مجوز باجه های بانکی از بانک مرکزی را زمینه رونق و چشم انداز مثبت بانک معرفی کرد و گفت: افزایش سرمایه بانک با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری و انجام است.
مدیرعامل تقویت و توسعه خدمات الکترونیک را از برنامه های اولویت دار بانک اعلام کرد و گفت: تعداد کاربران تلفن بانک و اینترنت بانک به سرعت در حال رشد بوده و تعداد کاربران موبایل بانک در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.
فرحی در ادامه ضمن تاکید بر آموزش مستمر کارکنان متناسب با نرم افزارها و نیازهای روز عنوان کرد: تعداد دوره های آموزشی در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: پست بانک در سال گذشته هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و بعنوان یک بانک مورد اعتماد در بازار بین بانکی عمل نموده است.
فرحی مطرح کرد: عقد قرارداد پست بانک با کشورهای خارجی برای تبادل حوالجات پولی فرصت ویژه ای برای ایجاد درآمد و حضور موفق در تبادلات مالی بین المللی است.
مدیرعامل بانک در ادامه به تشریح وضعیت سود و زیان پست بانک در سال ۹۵ پرداخت و گفت: سود خالص این بانک در سال گذشته ۵۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۴ افزایش ۴۳۶ درصدی داشته است.
بنابراین گزارش در ادامه کلیپ کاملی از فعالیتها، اقدامات و برنامههای پست بانک ایران در این مجمع پخش گردید و بازرس قانونی بانک گزارش عملکرد مالی سال 95 را ارائه و سهامداران به بررسی آن پرداخته و تصویب کردند. سپس اعضای مجمع، سازمان حسابرسی را بعنوان بازرس و حسابرس قانونی و روزنامههای دنیای اقتصاد و اطلاعات را نیز بعنوان روزنامههای رسمی این بانک جهت درج آگهی ها تعیین نمودند.
گفتنی است: مسئولان مالی پستبانکایران به همراه نمایندگان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حین قرائت صورتهای مالی توسط بازرس و حسابرس قانونی ضمن تشریح موارد مرتبط، به سئوالات و ابهامات مطرح شده نیز پاسخ دادند.
شایان ذکر است: پس از پایان رسمی مجمع، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و برخی از مدیران این بانک درجمع خبرنگاران و سهامداران حاضر و پاسخگوی سئوالات آنان بودند.