به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، برات کریمی با اشاره به این که هدف از این اقدام، افزایش بهره وری بانک است، اظهار کرد: توسعه بانکداری الکترونیک و خدمت رسانی بدون نیاز به حضور در شعبه، هدف نهایی بانک ملی ایران است.
وی در ادامه به پروژه بازسازی شعب بانک اشاره و خاطرنشان کرد: بازسازی شعب اولویت بندی شده است، به طوری که ابتدا شعب پرمراجعه بهسازی می شوند و شعب کم مراجعه در مراحل بعدی قرار می گیرند.
کریمی با بیان این که تعداد شعب بانک ملی ایران زیاد و بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی آنها محدود است، اظهار کرد: بعضی شعب به نوسازی نیاز دارند که این کار هم زمان بر است، اما به طور کلی بیش از 70 درصد شعب از نظر فیزیکی در حد مطلوب قرار گرفته اند.
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، ابوالحسن فیروزآبادی با بیان این که حدود 28 پیام رسان در کشور وجود دارد و شورای عالی فضای مجازی فقط نام پنج پیام رسان را به صورت منتخب اعلام کرده است، گفت: با وجود این اعلام، مردم دو پیام رسان را که در فهرست منتخبان این شورا نبود برگزیدند.
وی اظهار کرد: پیام رسان های «بله» و «ایتا» را مردم برگزیده اند و به همین دلیل قرار شد شورای عالی فضای مجازی نیز به طور رسمی این پیام رسان ها را حمایت کند.
به گفته فیروزآبادی، حمایت شورای عالی فضای مجازی از پیام رسان های داخلی شامل تامین فضا، دیتا سنتر، پهنای باند، تعرفه ویژه، امکانات سخت افزاری و تسهیلات بانکی است.
«بله» تنها پیام رسانی داخلی با امکانات منحصر به فرد مالی است، به طوری که در فضای این پیام رسان امکان ارائه خدمات بانکی مانند کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت عوارض خروج از کشور، خرید شارژ، درخواست پول و ... ایجاد شده است.
پیام رسان «بله» که با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته، به دنبال رقابت با سایر پیام رسان ها نیست، بلکه با هدف ارائه نسل جدید بانکداری و خدمات مالی به مخاطبان فعال اعم از عامه مردم و کسب و کارهای فضای مجازی فعال شده است.
اکنون خدمات بانکی در این پیام رسان از مبدا 16 بانک قابل ارائه است. همچنین دست کم 40 رسانه معتبر و پربازدید داخلی، کانال های خود را در این بستر راه اندازی کرده اند. «بله» در نسخه های وب، اندروید و ios در دسترس مخاطبان است.