از جمله این موارد میتوان تعصب، لزوم بازنگری و به روز کردن مباحث، برقراری تعادل میان نظریه و عمل، توجه به گسترده بودن دامنه اقتصاد و اشتراک آن با برخی علوم در پوشش دادن محتوای دوره درسی را نام برد. ضمن اینکه در آموزش اقتصاد تعصب نسبت به یک رویکرد خاص سیاسی یا اقتصادی و انتقال جهتدار برخی مفاهیم به دانشجویان و دانشآموزان ممکن است نتایج نامناسبی در آموزش آنان داشته باشد. مشکل دیگری که در آموزش اقتصاد مشاهده میشود، ریشه در ریاضیات و رویکرد جدید استفاده از آن در اقتصاد دارد. البته بسیاری از متخصصان به رغم اینکه ریاضیات برای بسیاری ممکن است دشوار باشد، اما مشکل را از آن نمیدانند و برخی دیگر معتقدند باید در علم اقتصاد تحولهایی با استفاده از علم اطلاعات و مدلسازی رایانهای ایجاد شود که بتواند مشکلات روششناسی را حل کند. در ادامه به بررسی برخی مشکلات در آموزش علم اقتصاد خواهیم پرداخت.
منبع : دنیای اقتصاد