به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی، محمدرضا حسین زاده در این دیدار که تنی چند از مسئولان ارشد دو سازمان نیز حضور داشتند، توافق صورت گرفته برای حج امسال را در راستای حفظ شئون زائران ایرانی و عزتمندی آنها توصیف و تصریح کرد: بانک ملی ایران آمادگی دارد برای حفظ حقوق زائران با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بیش از پیش همکاری کند.
حسین زاده از فعالیت های این بانک دربخش های مختلف بویژه اقدامات صورت گرفته درکشورعراق گزارشی ارائه و اعلام کرد: بزودی شعبه بانک ملی ایران در شهر نجف راه اندازی خواهد شد و این بانک راه اندازی شعبه کربلا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل بانک ملی ایران با عنوان اینکه مذاکره با بانک مرکزی عراق برای ارائه خدمات به زائران عتبات ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساخت های بانکی در آن کشور خدمات بیشتری به زائران عتبات ارائه گردد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این دیدار با مهم خواندن توسعه همکاری با شبکه بانکی تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب به زائران از اولویت های سازمان حج و زیارت است و سیستم بانکی می تواند با برقراری این ارتباط و استفاده از تکنولوژی های روز راهکار مناسب را فراهم کند.
نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت با عنوان اینکه سالانه چند میلیون ایرانی به عراق و عربستان سفرمی کنند، پیشنهاد کرد زائر کارت برای زائران ایرانی عتبات عالیات و سفرهای عمره و حج طراحی و استفاده از آن دراولویت قرارگیرد.
وی افزود : استفاده از زائر کارت موجب ارتقای امنیت مالی دراینگونه سفرها خواهد شد.
همچنین قاضی عسکر پیشنهاد کرد کارگروهی متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت و بانک ملی ایران راهکارهای تعامل و همکاری هرچه بیشتر در حوزه حج وزیارت را بررسی و برای تصمیم گیری به نشست مشترک مسئولان مربوطه منعکس کنند.
وی افزود: درسالهای گذشته شاهد تعامل خوب و مثبت بانک ملی ایران در حوزه حج و زیارت بوده ایم واین بانک دراجرای چند طرح با هدف خدمات رسانی به زائران عتبات مشارکت و سرمایه گذاری داشته است.