4300 نفر از بانک سامان ارز مسافرتی گرفتند/ ۱۲۰ درگاه‌پرداخت متخلف مسدود شد

نمایه بانک : بانک سامان در هفته نخست اردیبهشت ماه ارز مسافرتی بیش از 4300 هموطن عازم خارج از کشور را پرداخت کرد. /شرکت پرداخت الکترونیک سامان در دو ماه گذشته بیش از ۱۲۰ درگاه پرداخت متخلف را مسدود کرده است.
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 ساعت 19:55

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط‌ عمومی بانک سامان ، در راستای سیاست‌ جدید یکسان‌سازی نرخ ارز که توسط بانک مرکزی ابلاغ شده، بانک سامان در کنار پرداخت ارز تجاری، درمانی و دانشجویان غیربورسیه به عنوان یکی از دو بانک عامل فروش ارز مسافرتی تعیین شده است و در تمام شعب بانک این خدمات به هموطنان ارایه می‌شود.
براساس این گزارش، در هفته نخست اردیبهشت‌ماه (اول تا ششم اردیبهشت) بیش از 3میلیون و 200هزار یورو ارز مسافرتی به 4 هزار و 339 نفر که مدارک لازم را به بانک ارایه کرده‌اند پرداخت شد.
این گزارش می‌افزاید، ارز مسافرتی برای یک‌بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. ارز مسافرتی مسافران هوایی کشورهای هم‌مرز و کشورهای مشترک‌المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها است.
افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به شعب بانک سامان در سراسر کشور و با ارایه مدارک و مستندات، نسبت به دریافت ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی و همچنین ارز تجاری اقدام کنند.
گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تامین ارز و سایر خدمات و محصولات بانک سامان، با مرکز سامان ارتباط به شماره 6422-021 تماس بگیرند.


۱۲۰ درگاه‌پرداخت متخلف مسدود شد

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط‌ عمومی بانک سامان ، علیرضا غفوری معاون عملیات این شرکت با اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای اسفند تاکنون درگاه پرداخت بیش از ۱۲۰ فروشگاه اینترنتی متخلف که پذیرندگان آن، بر خلاف تعهدات و قرارداد فی‌مابین اقدام به استفاده از درگاه برای استفاده در کسب‌و کارهای غیرمجاز شامل بنگاه‌های شرط‌بندی، قمار، فروش اکانت‌های غیرمجاز و غیره کرده بودند مسدود شده است.

وی افزود: مسدودسازی درگاه‌های متخلف از طریق تحلیل میزان و الگوی زمانی تراکنش این پذیرندگان با کسب‌وکار اعلامی اولیه، بررسی‌ کارشناسان امنیت شرکت سپ، دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی، گزارش‌های شاپرک و گزارش نهادهای نظارتی و امنیتی صورت گرفته است.

غفوری خاطرنشان کرد: سپ با داشتن بالاترین سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی کشور، به طور مداوم به رصد عملکرد پذیرندگان اینترنتی می‌پردازد و ضمن همکاری کامل با پلیس فتا و کارشناسان شاپرک، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک فورا اقدام به مسدودسازی درگاه پرداخت می‌کند.

معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان تاکید کرد: فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی این شرکت مطابق با الزامات شاپرک است و ضمن بررسی اهلیت متقاضیان، درگاه صرفا به فروشگاه‌های اینترنتی مجاز واگذار می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برخی پذیرندگان پس از طی مراحل قانونی و دریافت درگاه پرداخت، درگاه و در برخی موارد وب‌سایت خود را در اختیار فروشگاه‌های غیرمجاز قرار می‌دهند که این موضوع باعث شده است تا رویه های جدید و سختگیرانه‌تری برای ارائه درگاه به پذیرندگان اینترنتی و همچنین تغییر در مکانیزم تسویه آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واحد رسیدگی به شکایات شرکت پرداخت الکترونیک سامان با همکاری شاپرک و ارگان‌های نظارتی برای سالم‌سازی محیط کسب‌وکار برای عموم هموطنان، با شماره تلفن ۸۴۰۸۰-۰۲۱ و ایمیل epay@sep.ir به‌طور شبانه‌روزی، آماده دریافت و رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از فروشگاه‌های اینترنتی متخلف است.


ثبت نظر

ارسال