به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بیژن مقدم بیرانوند معاون امور شعب و بازاریابی تهران در این نشست که با محوریت بررسی نقدینگی و چرایی مشکلات نقدینگی در سطح واحدهای تهران برگزار شد به بیان دیدگاه های خود در حوزه چالش های نقدینگی و ابعاد آن پرداخت.
وی با بیان اینکه مدیریت نقدینگی همواره یکی از کلیدی ترین موضوعات در سیستم بانکی و به خصوص در بانک ملی ایران است، افزود: راه حل این چالش را باید در ورودی منابع جدید و منطقی نمودن پرداخت تسهیلات بالاخص در حوزه افزایش حداعتباری مشتریان فعلی و متناسب با شرایط انقباضی بانک بررسی کرد.
وی همچنین تصریح کرد: در بخش تسهیلات کارت اعتباری دو میلیارد ریالی سهمیه ای برای ادارات امور و شعب مستقل در نظر گرفته شده که روسای ادارات امور شعب پنج گانه تهران و روسای شعب مستقل باید با در نظر گرفتن میانگین مانده حساب مشتریان و منطق مالی، نسبت به تخصیص آن به واحدها اقدام نمایند.
مقدم بیرانوند با اشاره به لزوم توجه ویژه به منابع انسانی، خاطر نشان کرد: معتقدم که در بانک نیروی ناکارآمد و ناتوان وجود ندارد و اگر روسای شعب حرکت کنند قطعاً تمامی همکاران نیز حرکت خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: با هدفمند کردن پاداش ها و تکریم منابع انسانی می توان موجب افزایش انگیزه و رضایت همکاران و به تبع آن افزایش بهره وری را فراهم کرد.
معاون امور شعب و بازاریابی تهران تصریح کرد: علاوه بر اولویت جذب منابع بایستی به سایر عوامل تاثیرگذار در کنترل نقدینگی ، همچون کنترل مصارف و وصول نقدی مطالبات غیرجاری نیز پرداخته شود .
وی همچنین در ادامه باتوجه به شروع طرح پذیرنده ملی و موقعیت استان تهران در بانک بر لزوم مشارکت حداکثری همه همکاران در طرح مذکور تاکید کرد.
در ادامه جلسه تنی چند از روسای ادارات امور شعب تهران و شعب مستقل به بیان نظرات و دیدگاه های خود درخصوص وضعیت عملکردی واحدهای تابعه و همچنین پیشنهاداتی در راستای حل مشکلات فعلی واحدها پرداختند.