به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد گفت: امروزه و در این فضای رقابتی کشورهای دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی میکنند٬ این در حالی است که تخصیص بخشی از درآمد شرکت فرودگاهها به برخی ارگانها راه حل درستی نیست زیرا قطعا منجر به تعطیلی فرودگاهها میشود. مشکل تامین اعتبار برخی ارگانها باید بدون خدشه وارد کردن به سایر بخشها، به طور بنیادین بررسی و حل شود.
علی رستمی عنوان کرد: اکنون در مقطعی از زمان قرار داریم که دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی میکند و به طور مثال فرودگاههای کشورهای دبی، ترکیه، قطر و آذربایجان در منطقه به دنبال سهمخواهی خود از شرکتهای هواپیمایی هستند.
وی ادامه داد: برای کسب این فرصت باید صنعت توریسم ایجاد شود که توسعه این صنعت هم منوط به رونق حمل و نقل هوایی است. در حقیقت اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصاد در کشور هستیم باید به صنعت گردشگری بپردازیم. این موضوع در ایجاد بستر مناسب برای سرمایهگذاران خارجی فراهم میشود.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه باید سهم صنعت فرودگاهی کشور را از منطقه بگیریم، تصریح کرد: افزایش ایمنی پرواز مهمترین موضوعی است که همواره در صنعت فرودگاهی در دنیا مورد توجه است. اکنون باند قدیمی، تجهیزات مستهلک و کهنه فرودگاهها نیاز به صرف هزینه دارند، در غیر این صورت وضعیت بدتر میشود. بنابراین دولت و مجلس نه تنها باید مانع سهمخواهی برخی ارگانها از درآمد شرکت فرودگاهها شوند بلکه باید این بخش از صنعت حمل و نقل را تقویت کنند.
بنا بر گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، وی اضافه کرد: دولت به عنوان متولی میتواند اعتبار مورد نیاز این ارگانها را از سایر صنایع تامین کند. سهمخواهی ارگانها از درآمد شرکت فرودگاهها، برای فرودگاهی همچون مهرآباد که امکان توسعه ندارد٬ موجب کاهش ظرفیت آن میشود. بنابراین میتوان گفت کاهش درآمدهای شرکت فرودگاهها قطعا به تعطیلی فرودگاههای کشور میانجامد.
انتهای پیام/