به گزارش
گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،خیرالله خادمی گفت: انتهای آزادراه اصفهان- شیراز در قطعه ۶ به یک جاده اصلی دو طرفه میرسید که با احداث این قطعه از آزادراه، مسیر موجود به صورت چهار بانده با مشخصات آزادراهی و ایمنی بالا در دسترس مسافران قرار میگیرد.
وی افزود: براساس برنامه قرار است که در طرحهای توسعه آزادراهی، آزادراه اصفهان- شیراز به آزادراه شیراز- بوشهر که آماده سرمایهگذاری است، متصل شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون حدفاصل ایزدخواست تا سده با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصدی و محدوده سده تا تنگ خیاره با پیشرفت ۴۹ درصدی در حال احداث است و با فعال بودن ۲ هزار و ۴۸ نفر و بیش از هزار دستگاه ماشینآلات در ۱۷۸ جبهه کاری، روند اجرای این پروژه تسریع شده است.
خادمی، انجام روسازی بتنی در۵۴ کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است و میزان هزینه صرفشده در آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون، هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است که با مشارکت بخشخصوصی در سرمایهگذاری به میزان ۵۰ درصد به اجرا درآمده است.
وی تکمیل این آزادراه را موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر شیراز تا اصفهان دانست و گفت: با احداث این مسیر، زمان سفر خودروهای سواری به ۱۰۰ دقیقه، اتوبوس به ۱۱۵ دقیقه و مینیبوس به ۱۴۰ دقیقه کاهش مییابد و با توجه به روسازی بتنی این آزادراه برای اولین بار در کشور، آلودگیهای زیست محیطی در منطقه نیز کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/