سازمان توسعه تجارت بیشتر دنبال واردات است تا صادرات/ اولین حضور ایران در بزرگترین نمایشگاه صنایع بهداشتی

عضو اتحادیه تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه آب و لوازم خانگی با بیان اینکه تولید زیرپله‌ای در ایران راحت‌تر از تولید رسمی است،گفت: دریافت مجوزهای تولید با موانع زیادی روبرو است و حمایتی از معرفی و صادرات محصولات ایرانی نمی‌شود.
  • چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 15:44

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آرش منتظر صاحب در یک نشست خبری از حضور اولین شرکت ایرانی در بزرگترین نمایشگاه صنایع آرایشی و بهداشتی اروپا به نام بولونیا بعد از 50 سال خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 27 تا 30 اسفند امسال در ایتالیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 250 هزار بازدیدکننده از سراسر دنیا از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و شرکت‌های معتبر، محصولات خود را در بیش از 3 هزار غرفه به معرض نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور نداشته و البته حضور در این نمایشگاه نیازمند تولید با سطح کیفیت بالا است و برای شرکت در نمایشگاه باید استانداردهای اروپایی اخذ شود.

منتظر صاحب با بیان اینکه در این نمایشگاه محصولاتی مانند توپ شست و شوی لباس و بوگیرهای ارگانیک با کاربردهای صنعتی و خانگی به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: از این بوگیرهای ارگانیک در صنایعی مانند صنعت چرم می‌توان استفاده کرد.

وی در ادامه با انتقاد از رفتار مسئولان سازمان توسعه تجارت در خصوص حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های بزرگ جهانی، گفت: از مدیران این سازمان خواستیم تا از تولیدکنندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاه بولونیا حمایت معنوی کنند اما پاسخ آنها قانع‌کننده نبود.

منتظر صاحب توضیح داد: پاسخی که سازمان توسعه تجارت به ما داد این بود که ما توانایی پرداخت حقوق کارکنان خودمان را هم نداریم، شما با هزینه‌ای معادل هزینه یک بیلبورد تبلیغاتی، در نمایشگاه شرکت کنید.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب و لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی بیشتر به دنبال حمایت معنوی سازمان توسعه تجارت برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی هستند، گفت: این سازمان بیشتر به موضوع واردات توجه دارد، نه صادرات.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت اقداماتی را برای برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های خارجی جهت واردات کالا به ایران انجام می‌دهد اما حاضر نیست از شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های جهانی در جهت صادرات محصولاتشان و ارزآوری به کشور حمایت کند.

این تولید کننده ادامه داد: این در حالی است که کشوری مانند ترکیه 80 درصد هزینه‌های نمایشگاهی را برای تولیدکنندگانش پرداخت می‌کند.

منتظر صاحب با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و ارزآوری از محل صادرات غیرنفتی تلاش می‌کنند، گفت: مدیران میانی توجهی به این مسئله ندارند و در نتیجه فرصت‌های موجود در بازارهای جهانی را از دست می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا مدارک شرکت‌های ایرانی را بیشتر از سازمان‌های ایرانی قبول دارد و توجه بیشتری به شرکت‌ها در مقایسه با نهادهای داخلی دارند.

انتهای پیام/م


ثبت نظر

ارسال