عملیات مونتاژ 15 واگن جدید قطارشهری مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: سه رام قطار ویژه قطارشهری این کلانشهر به صورت قطعات وارد کشور و برای مونتاژ به تهران منتقل شد.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 15:4
کیانوش کیامرز روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قطعات این تعداد واگن یک هفته پیش از چین وارد گمرک بندرعباس شد ولی به دلیل وجود مشکلاتی در گمرک دیشب ترخیص و برای مونتاژ به شرکت واگن سازی تهران انتقال یافت.
وی ادامه داد: این واگنها باید تا بهمن ماه آتی در مشهد تحویل داده شوند.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد همچنین گفت: مرحله نخست خط دوم قطارشهری به طول هشت کیلومتر از خیابان طبرسی تا میدان شهدا 22 بهمن ماه امسال بهره برداری می شود.
وی به پیشرفت 66 درصدی اجرای خط دوم قطارشهری مشهد اشاره و بیان کرد: این عملیات حدود 10 درصد از برنامه زمانبندی عقب است اما این میزان تا شش ماه پیش 17 درصد بود.
کیامرز افزود: اعتبارات دولتی امسال قطارشهری مشهد هزار و 200 میلیارد ریال می باشد که 450 میلیارد ریال آن تاکنون در قالب اسناد خزانه تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: تاکنون 13 هزار میلیارد ریال برای اجرای خط دوم قطارشهری مشهد هزینه شده و هفت هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن نیاز است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تخصص و دانش این شرکت را
در امر تونل سازی به روز توصیف و بیان کرد: حفاری تونل خط دوم قطارشهری بدون کمترین حادثه به پایان رسید. حفاری خط سوم نیز در عمق 40 متری زمین بدون حادثه نخواهد بود ولی با برنامه ریزی این حوادث پشت سر خواهد گذاشته شد.
وی گفت: خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر مسیر شهرک ابوذر تا منطقه قاسم آباد را پوشش می دهد و هم اینک هفت درصد پیشرفت اجرایی دارد.
کیامرز افزود: این خط از طریق 2 ایستگاه در شارستان و مقابل باب الجواد(ع) به حرم مطهر رضوی متصل می شود. به منظور تحویل زمین مورد نیاز برای ایجاد ایستگاه در روبروی باب الجواد با آستان قدس رضوی توافقاتی صورت گرفت لذا زمین به زودی به قطارشهری مشهد تحویل می شود.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود مرحله پایانی خود را طی می کند.
خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: حسین کریم زاده
7505/1858

ثبت نظر

ارسال