مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران- ایرنا- ظریف: خیلی ها در آمریکا غافلگیر شدند چون واقعیت را نشناختند/ نماینده کشورمان در آژانس اتمی: گزارش جدید آمانو بار دیگر اجرای کامل برجام از سوی ایران را تایید کرد/ دوردوم گفت وگوهای ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد/ درجلسه گفت وگوهای دوجانبه حزب الله و جریان المستقبل بر ضرورت تشکیل سریع دولت لبنان تاکید کردند/ کارشناس روس: دیدگاه دولتمردان روسیه به ترامپ مثبت بود/ هزاران نفر علیه ترامپ در شهرهای آمریکا تظاهرات کردند از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
  • پنجشنبه 20 آبان 1395 ساعت 7:53
اخبار داخلی
************
* تهران- ایرنا- دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: ما از آقای روحانی حمایت کرده ایم و می کنیم چرا که وی فعلا رقیب جدی در میان هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان ندارد؛ بنابراین کاندیدای اصلاح طلبان است و امیدواریم با رای بیشتر از دور قبل انتخاب شود.
* تهران- ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه پیروان همه مذاهب در ایران در بهترین شرایط مسالمت آمیز هستند گفت: روابط مسالمت آمیز بین مذاهب، بهترین عامل برای تامین امنیت ملی است.
* کرج- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت یازدهم معتقد است وکالت بال دوم عدالت است، گفت: قاضی و وکیل در کنار هم باید عدالت را برقرار کنند.
* بخارست- ایرنا- محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان گفت: امروز خیلی ها در آمریکا غافلگیرشدند به خاطر اینکه واقعیت امروز جهان را نشناخته و تصور کردند دستگاه سیاسی است که آینده را تعیین می کنند.
* تهران- ایرنا- دور دوم گفت وگوهای ایران و اتحادیه اروپا، معروف به گفت وگوها در سطح بالا، به ریاست «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و «هلگا اشمید» معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.
* تهران- ایرنا- «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر به لهستان با «پیوتر گلینسکی» معاون نخست وزیر و وزیر فرهنگ این کشور ملاقات نمود.
* تهران- ایرنا- معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور در پیامی، شهادت زائران حسینی در سامرا را تسلیت گفت و تاکید کرد: حملات تروریستی نمی تواند به ارادت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نسبت به ائمه اطهار خدشه ای وارد کند.
* براتیسلاوا- ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به سه کشور اروپای شرقی، دقایقی پیش وارد براتیسلاوا پایتخت اسلواکی شد.
* مسکو- ایرنا- امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در نشست بین المللی سالانه صنایع نفتی در مسکو اعلام کرد: برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنایع نفت و گاز متکی به توانمندی بومی است.

اخبار خارجی
************
* بخارست- ایرنا- نخست وزیر رومانی گفت: روابط تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و رومانی ایجاب می کند ابعاد همکاری های دو جانبه را هر چه سریعتر در تمامی زمینه ها گسترش دهیم.
* تهران- ایرنا- «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش امروز (چهارشنبه) خود بار دیگر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود تحت برجام را تأیید کرد.
* مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناوهای روسی مستقر در شرق دریای مدیترانه یک زیر دریایی ناتو را که برای جاسوسی به ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف نزدیک شده شده بود به بازگشت واداشتند.
* لندن- ایرنا- مدیر اجرایی سازمان عفوبین الملل در آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد لفاظی های 'مسموم ' دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی اش نبایستی وارد سیاست های دولت جدید آمریکا شود.
* مسکو- ایرنا- الکسی پانوف کارشناس سیاسی روس نوشت: دولتمردان روسیه به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه (پیروز) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظر مثبت داشتند و شاید دلیل آن تجربه مثبت همکاری با جمهوریخواهان بود.
* دمشق- ایرنا- فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای تکرار تجاوز به خاک سوریه هشدار داد.
* بیروت- ایرنا- حزب الله و حزب جریان المستقبل در پایان سی و ششمین جلسه گفت وگوهای دوجانبه با صدور بیانیه ای برضرورت تشکیل سریع دولت جدید لبنان تاکید کردند.
* تهران- ایرنا- بانک مرکزی اروپا آمادگی خود را برای پاسخ به هرگونه تکان اقتصادی در نتیجه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نمود.
* مسکو- ایرنا- دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه اعلام کرد: بازسازی و ازسرگیری همکاری های مسکو و واشنگتن به روحیه دولت جدید آمریکا بستگی دارد.
* تهران- ایرنا- دو فروند هواپیمای جنگی هورنت نیروی هوایی آمریکا برفراز اقیانوس آرام با هم برخورد کردند.
اربیل- ایرنا- پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، اگرچه در اقلیم کردستان عراق با ارسال پیام های تبریک توأم با درخواست حمایت از سوی رهبران این منطقه همراه بود، اما گویا کردها، یکدست خواهان حمایت ترامپ از تلاش این منطقه برای دستیابی به استقلال هستند؛ حتی جنبش تغییر نیز که موضعی سرد در قبال انتخابات اتخاذ کرده، اما واکنش این جنبش نیز در همین چارچوب دیده می شود.
* اربیل- ایرنا- نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود در موصل، یک دستگاه ماشین حفاری پیشرفته متعلق به داعش را ضبط کردند که راز سرعت عمل داعش در حفر تونل را بر ملا کرد و در عین حال این سوال را مطرح ساخت که داعش این دستگاه مدرن را از کجا به دست آورده است.
* تهران- ایرنا- 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن، پنجشنبه آینده در نیویورک با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری برگزیده آمریکا دیدار و درباره آینده روابط دو کشور گفت و گو خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- رییس جمهوری عراق با اشاره به عزم جدی کشورش برای مقابله با داعش و دستگیری سرکرده این گروهک تروریستی، گفت: داعش ظرف دو ماه آینده در موصل شکست خواهد خورد و بیش از این قادر به مقاومت نخواهد بود.
* پکن- ایرنا- در راستای مبارزه جدی تر به منظور ریشه کن کردن فساد در چین، راه اندازی یک سازمان جدید و ویژه مبارزه با فساد مالی در دستور کار این کشور قرار گرفته است.
* تهران- ایرنا- جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از دیپلماتها و کارکنان وزارتخانه متبوعش همکاری با رئیس جمهوری منتخب آمریکا دونالد ترامپ را خواستار شد.
* کوالالامپور- ایرنا- سران کشورهای جنوب شرق آسیا پیروزی 'دونالد ترامپ' در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خارق العاده و باعث شفگتی می دانند و برای عقب نماندن از قافله همکاری با کاخ سفید، در نخسیتن ساعات پس از اعلام نتایج این انتخابات، پیام های تبریک خود را با تاکید بر توسعه روابط روانه واشنگتن کردند.
* پکن- ایرنا- کره جنوبی به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد که این واقعه به عنوان یک تنش به بازارهای مالی این کشور رخنه کرده و باید با آن مقابله کرد.
* تهران- ایرنا- هزاران شهروند آمریکایی بامداد پنجشنبه به وقت ایران، به خیابان های نیویورک، کالیفرنیا، اورگان، پنسیلوانیا و دیگر ایالت های آمریکا آمدند و علیه رئیس جمهوری آینده این کشور شعار دادند.
شبد**1004** 1095 ** تنظیم کننده: سید محسن موسوی ** انتشار دهنده : رضا رضائی مجد

ثبت نظر

ارسال