به گزارش خبرنگار
گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمد سعید نژاد اظهار کرد: در دورهای سرمایهگذاریها در بندر شهید رجایی رو به افزایش و جریان بار و حمل کالا به این منطقه اقتصادی سرازیر بود اما متأسفانه به دلیل وجود تحریمهای ظالمانهای که بر کشور حاصل شد این جریان متوقف و در یک دوره روند نزولی به خود گرفت.
وی ادامه داد: در سال ۹۰ مجموعه عملیات کانتینری در بندر شهیدرجایی ۳.۲ میلیون TEU بوده که در سالهای پس از آن به کمتر از ۲میلیون رسید ، اما امسال به این میزان اضافه خواهد شد.
سعید نژاد تصریح کرد: با توجه به هدایتهای مقام معظم رهبری و اقداماتی که در دولت تدبیر و امید بخصوص با تحقق توافق هستهای انجام شد، بار دیگر فرصتهای بزرگی نصیب حوزه دریا شد تا آنها را اجرایی و تبدیل به عمل کنیم.
وی تصریح کرد: وقتی به آمار و ارقام در حوزه دریا مراجعه میکنیم کاملاً آثار افزایش سرمایهگذاریها و فرصتهای به وجود آمده پس از برجام مشهود است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پس از برجام، بازگشت خطوط بزرگ کشتیرانی امری مهم بود تا جایی که با استقبال بسیار زیادی در حوزه سرمایهگذاری توسط بزرگترین شرکتهای خطوط کشتیرانی دنیا برای سرمایهگذاری در بندر شهید رجایی مواجه شدیم.
وی با اشاره به حضور دوباره ایران در تمام بنادر بزرگ دنیا که سالها به دلیل تحریم های ظالمانه امکان پذیر نبود، گفت: موقعیت خلیجفارس و دریای عمان و میزان نفت موجود در این منطقه باعث شده که این منطقه اهمیت راهبردی در جهان داشته باشد.
سعید نژاد با بیان اینکه استان هرمزگان و به ویژه بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است، افزود: بندر شهید رجایی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد حمل و نقل بینالمللی دریایی کشور و ۶۰ درصد از عملیات تجارت بینالملل ایران را داراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: سرمایهگذاریها و اقداماتی که در این حوزه انجام گرفته باعث شد که امروز بندر شهید رجایی به یک ظرفیت قابل توجه در منطقه تبدیل شود که باید از فرصت های موجود برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این نقطه کانونی در منطقه استفاده کنیم.
انتهای پیام/