تعداد اعضای بسیج بیش از 25 میلیون نفر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعداد اعضای بسیج که با کد ملی مشخص در بسیج مستضعفین عضویت دارند و فعالیت می کنند به بیش از 25 میلیون نفر رسیده است.
  • دوشنبه 1 آذر 1395 ساعت 12:38
سردار سرتیپ نقدی در حاشیه آغاز رسمی فعالیت های هفته بسیج که بصورت نمادین "در دبیرستان ماندگار البرز" همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: هر روز بر تعداد اعضای بسیج، آن هم در قشرهای مختلف افزوده می شود و این افراد بصورت متغیر درطول روزهای هفته در پایگاه های بسیج فعالیت می کنند که میزان فعالیت آنها بستگی به شرایط و زمانی دارد که بتوانند وقت خود را صرف حضور در این پایگاه ها کنند.
وی همچنین از حضور فرماندهان رده های مختلف بسیج از امروز بطور ویژه در سراسر هفته بسیج در مدارس کشور خبر داد و گفت: این حضور فرصت مغتنمی است تا ما با نسل های نوجوان و جوان گفتگو کنیم تا به سوالات، ابهامات و یا مسائل مختلف دیگری که در ذهن آنها می گذرد پاسخ داده شود .
سردار نقدی افزود: علاوه بر آن مسئولان بسیج هم که تجربه های گرانسنگی در طول بعد از انقلاب بویژه دفاع مقدس و همچنین خدمت رسانی به مردم داشته اند و دارند با آینده سازان بازگو می شود و البته این خود فرصت دو طرفه ای هم ایجاد می کند که با استعدادهای نهفته و ویژه و بالقوه نیروهای جوان بسیجی آشنا شویم چرا که آنها نسلی فعال ،پویا و پرانرژی برای خدمت به مردم ، انقلاب اسلامی و امت اسلام هستند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین دیدار فرماندهان نمونه بسیج در روز چهارشنبه با مقام معظم رهبری ، تجلیل از بسیجیان نمونه در جشنواره مالک اشتر، برگزاری همایش های اقتصاد مقاومتی و گروه های جهادی و نمایشگاه هایی در این زمینه و همچنین معرفی و تجلیل از مخترعان بسیجی در هفته بسیج را بخشی از برنامه های سازمان بسیج مستضعفین برشمرد.


 اهداف آمریکا در منطقه روی زمین مانده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اهداف آمریکایی ها در طول دهه های گذشته در منطقه تاکنون روی زمین مانده است چون نتوانسته اند به راهبردهایی که تعریف کرده بودند دست پیدا کنند.
سردار نقدی در مراسم آغاز هفته بسیج در دبیرستان ماندگار البرز افزود: آنها زمانی که در اوج اقتدار بودند تلاش کردند انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند و پس از آن با تحمیل جنگ و انواع دسیسه ها، تهدیدها و تحریم ها که هر کدام کشوری را از پای در می آورد تلاش کردند نظام اسلامی را از کار بیندازند اما واقعیات امروز جمهوری اسلامی ایران با دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و هر از چند گاهی به شکست خود در مقابله با نظام اسلامی اذعان می کنند.
وی گفت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قدرت برتر منطقه است و ایران یکی از برترین قدرتهای دفاعی جهان را تشکیل می دهد چیزی که آنها حتی فکرش را هم نمی کردند .
سردار نقدی ادامه داد: آمریکایی ها برای عراق ، افغانستان، لبنان، سوریه و کل منطقه برنامه های جدی داشتند اما امروز منصفان جهان اعلام می کنند که آنها رو به افول رفتند اما ایران دست برتر را دارد.
وی با اشاره به تحولات آمریکا بویژه انتخابات اخیر در این کشور گفت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود چرا که هم جمهوری خواهان و هم دموکراتها تلاش کردند که اصل نظام اسلامی را از بین ببرند ، از سوی دیگر پشت پرده روسای جمهور، اشخاص، جریانها و قدرتهای ذی نفوذ صهیونیستها هستند که تصمیم می گیرند بنابراین ما همان را ه قبلی خودمان را استوار ادامه می دهیم چرا که تجربه مقاومت نشان می دهد که نفی طاغوت ها و ظالمان باعث پیروزی در مسیر می شود .
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: البته آمریکایی ها هر حربه ای که داشتند علیه ما به کار بستند و دیگر چیزی در چنته ندارند، بنابراین راه نرفته ای که در مسیر آن صدها هزار شهید و جانباز تقدیم اسلام شده است راه پرشتاب و بدون توقف همراه با مقابله با طاغوتها و ظالمان و پیشرفت همه جانبه علمی و فناوری و زمینه های مختلف است.
در این مراسم همچنین سردار نقدی بصورت نمادین به بعضی از اعضای جدید بسیج دانش آموزی دبیرستان ماندگار البرز کارت عضویت اهدا کرد و به پرسش های تعدادی از دانش آموزان پاسخ داد.

پاسخ سردار نقدی به 3 پرسش دانش آموزان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم آغاز هفته بسیج به سه پرسش دانش آموزان در مورد رابطه اسلام و جنگ،میزان اقتدار امریکا در جهان و تاثیر انتخاب ترامپ بر مواضع ایران پاسخ داد.
در این مراسم که  در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد یکی از دانش اموزان پرسید شما از نابودی اسراییل طی 10 سال آینده خبر دادید، فلسفه این نابودی چیست آیا اسلام با جنگ برای نابودی سازگاری دارد؟
سردار نقدی گفت: اسلام با جنگ عادلانه مخالف نیست خدا نیز در قرآن می فرماید: کسانی که به آنها ظلم شده است باید بجنگند و اگر نجنگند و دفاع نکنند بازخواست هم می شوند. 
وی تاکید کرد: اسلام با جنگی که بر مبنای زورگویی و ظلم باشد مخالف و با جنگی که برای تحقق عدالت باشد موافق است امروز صهیونیست ها سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند فرض کنید عده ای از کشوری مثل آرژانتین به کشور ما وارد شده و پس از مسلح شدن ما را بیرون کنند و هیچ کس را هم راه ندهند با این حال جنگیدن با این افراد که ما را از خود رانده اند خوب است یا نه؟
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه با وجود اینکه قدرت جهانی هم اکنون در دستان آمریکاست شما چگونه این کشور را عاری از هرگونه قدرت اقتصادی و نظامی یا تضعیف شده می دانید؟ گفت: آمریکا 37 سال است که خواهان نابودی جمهوری اسلامی ایران است اما آیا توانسته این کار را انجام دهد؟ آمریکا می خواهد تکفیری ها در عراق باشند و حزب الله لبنان خلع سلاح شود، آیا به این هدف رسیده است؟ آمریکا 3 سال کار کرد تا رییس جمهوری به لبنان بیاید که مخالف ایران باشد اما رییس جمهوری انتخاب شد که طرفدار ایران بود.
سردار نقدی ادامه داد:چند سال از تروریستها در سوریه حمایت های همه جانبه کردند تا اسد را ساقط کنند و فرد دست نشانده را به نفع رژیم صهیونیستی سر کار بیاورند آیا موفق شدند؟ حالا کدام سیاست آمریکا تحقق پیدا کرده است؟! اگر آمریکا در سیاست حرف اول را می زد باید همه این کارها را انجام می داد.
وی با بیان اینکه تولید در اقتصاد  آمریکا نابود شده است گفت: این کشور 100 هزار دریاچه و 30هزار کیلومتر رودخانه پر آب و ده ها هزار کیلومتر ساحل دارد اما 85% شیلاتش را از کشورهای دیگر وارد می کند در حالی که این کشور باید صادر کننده شیلات باشد. 
سردار نقدی افزود: آقای اوباما در یکی از سخنرانی های خود  99% ثروت آمریکا را در دسترس 1% از مردم آمریکا می داند و رییس جمهور جدید آمریکا 70 میلیون مردم آمریکا را زیر خطر فقر مطلق می داند؛ بانک مرکزی این کشور میزان بدهی آمریکا را 20 هزار میلیارد دلار اعلام می کند و روزی 2و نیم میلیارد دلار به آن اضافه می شود و عبور از درآمد ناخالص ملی ورشکستگی این کشور را رقم میزند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به آخرین پرسش درباره تاثیر گذاری ترامپ بر اوضاع جمهوری اسلامی ایران، گفت: میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات جرج بوش دوم 36% شد که یک افتضاح بزرگی برای آمریکا بود؛ بعد از آن برای اینکه مخالفان هم پای صندوق رای بیایند یک سیاهپوست را کاندیدا کردند و شعار اوباما برای آمدن به سر کار change بود؛ این مساله نشان می داد وضعیت نظام آمریکا خیلی آشفته است.
وی خاطر نشان کرد: در انتخابات اخیر برای مشارکت بیشتر مردم، یک زن و یک آدم جنجالی را کاندیدا کردند که مشارکت مردم به زیر 20% نیاید. سناریوی صهیونیستها این بود که ترامپ جنجالی به پا کند و برنده میدان شود اما این رییس جمهور، روی کشور ما که کشوری مستقل است هم هیچ تاثیری ندارد اما بر کشوری مانند عربستان  وابسته تاثیر گذار است.


ثبت نظر

ارسال