آغاز به کار پرتال کودک و نوجوان

فعالیت پرتال کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.
  • چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 15:44
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کانون، پرتال کودک و نوجوان به منظور ارائه‌ محتوای مناسب و خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانانِ فارسی زبان در سراسر جهان به نشانی www.koodak24.ir راه‌اندازی شده است.
معرفی همه محصولات و خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امکان ارائه محتوا و خدمات دیگر نهادها و مؤسسه‌های مرتبط با حوزه‌ کودک و نوجوان بخشی از فعالیت‌های این رسانه مجازی خواهد بود.
کتاب، قصه، شعر، کاردستی، بازی و سرگرمی، رسانه، اسباب‌بازی، اخبار، مقاله، بانک اطلاعاتی و اعلام برنامه بخش‌های مختلفی خواهد بود که کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان (کارشناسان، هنرمندان، تولیدکنندگان، صنعت‌گران و...) می‌توانند ازآن‌ها بهره‌مند شوند.
معرفی همه کتاب‌های مناسب برای کودک و نوجوان به تفکیک موضوع و گروه سنی، معرفی بازی‌های بومی و سنتی و ارائه بازی‌های مناسب آنلاین از جمله فعالیت هایی است که در دستور کار این پرتال قرار گرفته است.
گروه ویدیو نیز یکی از خدمات ارائه شده در پرتال کودک است که در آن کاربران می‌توانند محتوا و آثار خود را با موضوع ‌های مختلف مربوط به حوزه کودک و نوجوان همچون آموزش، سرگرمی، بازی، علوم، دینی و مذهبی، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی، آموزش‌های درسی، محیط زیست، سبک زندگی، فیلم و پویانمایی، خانواده و... بارگذاری کنند.
از مزایای فنی این گروه می‌توان به قابلیت تنظیم خودکار کیفیت پخش فیلم با تعیین هوشمند سرعت اتصال کاربر به اینترنت اشاره کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت محتوا و خدمات این پرتال را از چندی پیش آغاز کرده و هم‌اکنون فعالیت این پرتال به صورت آزمایشی است.

ثبت نظر

ارسال