محمدپور:مدال طلا متعلق به مردم ایران است

ملی پوش وزنه برداری کشورمان امیدوار است ارزش مدال طلای لندن از نگاه مسئولان ورزش کشور دور نماند.
  • پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت 19:11
محمدپور: این مدال طلا متعلق به مردم ایران استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از فدراسیون وزنه برداری؛ پس از مثبت شدن تست دوپینگ 4 وزنه بردار رده اول تا چهارم المپیک لندن بعد از 4 سال مدال طلای دسته 94 کیلوگرم به سعید محمدپور رسید. 
او با ابراز خوشحالی در این خصوص گفت: با پیگیری فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک سرانجام IOC (کمیته بین المللی المپیک) بطور رسمی با تایید مدال طلای دسته 94 کیلوگرم بازی های المپیک 2012 لندن این مدال ارزشمند را به نام من تایید کرد.
 مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک 2012 لندن به علت دوپینگ چهار وزنه بردار که رقبای اصلی ام در این رقابتها بودند از آن من شد و به احتمال زیاد ظرف یک ماه دیگر مدال به دستم خواهد رسید.

محمدپور افزود: نکته جالب توجه در انتقال مدال به من این است که کمیته بین المللی المپیک بطور رسمی از ایلیا ایلین قزاق خواسته است که مدال طلای المپیک را پس بدهد. مطمئناً اگر ایلین از پس دادن مدال خودداری کند همه هزینه های مدال طلای المپیک از وی یا مجموعه ورزش قزاقستان کسر خواهد شد و کمیته بین المللی المپیک یک مدال جدید از بانک مدال های این کمیته برای من طراحی و به ایران ارسال خواهد کرد.

قهرمان المپیک در خصوص اینکه بعد از 4 سال با کنار رفتن 4 وزنه بردار مطرح دسته 94 کیلوگرم، مدال طلا به وی رسیده گفت: برای تک تک 4 وزنه برداری که بواسطه مثبت شدن تست دوپینگ شان مدال و عناوین المپیکی خود را از دست داده اند، ناراحتم. زیرا یک ورزشکار چندین سال برای گرفتن مدال المپیک زحمت می کشد و با مثبت شدن تست دوپینگ به راحتی همه تلاش های شبانه روزیش بر باد می رود. این موضوع برای یک ورزشکار دردآور است.

دارنده مدال طلای المپیک در خصوص وزنه برداران دوپینگی که بیشتر آنها در کشورهای قدرتمند حضور دارند؛ افزود: بهترین وزنه برداران دنیا در روسیه و چین فعالیت دارند. وقتی این کشورها به علت دوپینگ از وزنه برداری کنار بروند سطح هر مسابقه بدون حضور آنها پایین می آید. دوپینگ روح ورزش را از بین می برد و باعث می شود حق به حقدار نرسد.

محمدپور گفت: اگر در پایان رقابتهای وزنه برداری دسته 94 کیلوگرم المپیک 2012 لندن به حقم دست پیدا می کردم شاید حالا وضعیتم خیلی متفاوت بود. در وزنه برداری دنیا شناخته تر بودم و مسئولان کشورمان بیشتر به یک قهرمان المپیک اهمیت می دادند. حق من خیلی ضایع شده است زیرا اسم و رسم یک قهرمان را پیدا نکردم.

وی در خصوص وضعیت مالی خود در چهار سال گذشته افزود: 4سال از المپیک گذشت و در این مدت 2 سال سربازی بودم  و 2 سال بعد از آن هم مصدومیت داشتم. در این چهار سال هیچ منبع درآمدی را از وزنه برداری نداشتم. جوایز مدال طلای المپیک 2012 لندن، 200 سکه بوده است و امیدوارم این تعداد را پس از 4 سال به من بدهند.

محمدپور درباره اینکه چه انتظاراتی از مسئولان ورزش و فدراسیون وزنه برداری دارد گفت: انتظار داشتم فیزیوتراپی و درمان خود را در اردوی تیم ملی سپری کنم ولی هم اکنون شرایط مالی فدراسیون خوب نیست. مسئولان فدراسیون در طول مدت یکسال درگیر مسابقات داخلی و برون مرزی و درست کردن ساختار فرسوده وزنه برداری بودند به همین علت بیش از حد توان فدراسیون از آنها انتظار ندارم.

وی افزود: پس از عمل جراحی دستم، 4 ماه است فیزیوتراپی می کنم و تمرینات بدنسازی انجام می دهم. دکتر امین نوروزی که مشاور توانبخشی و فیزیوتراپی فدراسیون وزنه برداری است هفته پیش دستم را معاینه کرد و نظر مساعدی داشت. پس از بهبودی کامل، وزنه زدن قدرتی را آغاز خواهم کرد. همچنین با سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی صحبت کردم. قرار است نفرات باسابقه تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، دی ماه در اردو حضور یابند. اگر به اردو دعوت شوم امیدوارم بتوانم با به دست آوردن صد در صد آمادگی صاحب دو بنده تیم ملی در رقابتهای جهانی سال 2017 در آمریکا شوم.

ملی پوش دسته 105 کیلوگرم تیم ملی در پایان در خصوص توقع خود بعنوان یک قهرمانی ملی از وزیر جدید ورزش و جوانان گفت: همه می دانید این مدال طلا متعلق به سعید محمدپور نیست، بلکه این مدال طلا افتخار ورزش ایران است و به همه ملت ایران تعلق دارد. بنابراین توقع من بعنوان یک قهرمان ملی از دکتر مسعود سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان این است که به وزنه برداری و قهرمانان این رشته المپیکی که همواره در میادین بزرگ همچون بازی های المپیک، رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی باعث به اهتزاز درآمدن پرچم ایران می شوند نگاهی ویژه داشته باشد.

ثبت نظر

ارسال