مجید غلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری صدا وسیما، افزود: سالانه حدود 80 هزار عنوان کتاب توسط حدود 5 هزار ناشر منتشر می شود اما تعداد کمی از ناشران به صورت حرفه ای و تخصصی بخش های طراحی کتاب، مدیریت هنری ، طراحی جلد، عکاسی و صفحه آرایی تخصصی دارند و شبکه تخصصی که در چهارچوب ظاهر کتاب فعالیت کند بسیار محدود است.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره های مانند جشنواره سالانه طراحی کتاب به عنوان نشان شیرازه کاهش فاصله میان ناشران و هنرمندان است.
مدیر عامل خانه کتاب افزود: ما هنرمندان، طراحان، گرافیست ها و تصویرگران بسیار خوب و حرفه ای داریم و حتی در بخش تصویر سازی کودک و نوجوان هنرمندان کشورمان در جهان جوایز بسیار کسب کردند و از ناشران می خواهیم با استفاده از هنرمندان داخلی شکل ظاهری کتاب را جدی بگیرند.
غلامی افزود: شکل ظاهری کتاب نقش زیادی در جذب مخاطب و توسعه فرهنگ کتاب خوانی ایفا می کند و در عین حال محتوای کتاب نیز به بالابردن فرهنگ جامعه و افزایش مطالعه بیشتر کتاب کمک شایانی می کند.
وی گفت: یک کتاب با ویژ گی های ظاهری خوب می تواند اقتصاد ناشر را تضمین کند و هر چه به این بخش اهمیت بیشتری داده شود ثمره آن بیشتر خواهد بود .
غلامی تصریح کرد: ناشران ما فکر می کنند اگر کمتر هزینه کنند و هزینه تولید را کاهش دهند می توانند سود بیشتری کسب کنند اما در دنیا به اثبات رسیده است که هر چقدر برای شکل ظاهری کتاب هزینه کنیم سود بیشتری به دست خواهیم آورد.