به گزارشن نمایه بانک, به نقل از ایسنا، در حال حاضر شرکت سازنده این قطار حدود سه مایل از ریل این قطار را مورد آزمایش قرار داده، اما هنوز حدود یک دهه فرصت لازم است تا این قطار سریعالسیر برای استفاده عموم آماده شود.
در حال حاضر شرکت مذکور بر روی دو پروژه قطار سریعالسیر با سرعت 124 مایل بر ساعت و 248 مایل بر ساعت کار میکند که دومی نسبت به قطارهای موجود در چین که دارای سرعت 217 مایل بر ساعت هستند 10 درصد انرژی کمتری مصرف میکند.
سان بانگ چنگ، یکی از مقامات شرکت CRRC به خبرگزاری چینی شینهوا گفت: هر دو این قطارها که سرعت کمتری دارند، با فناوری محلی و سیستمهای استاندارد برای نسل جدید حمل و نقل پرسرعت که میتوانند در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار بگیرند، بهره میبرند.
رکورد بالاترین سرعت فعلی قطار جهان مربوط به یک ماگلو ژاپنی با سرعت 375 مایل بر ساعت در سال پیش بوده است. این سرعت برای اولین بار طی 12 سال گذشته رکورد جهانی را بهبود بخشید. البته این قطار در مرحله آزمایش قرار دارد و راهاندازی آن سالها طول خواهد کشید. نگرانیهای مربوط به زیرساختها و هزینههای بالای ساخت آن موجب تاخیر در راهاندازی تا سال 2027 خواهد شد.
سرعت قطار پیشنهادی شرکت maglev کمی از این قطار پایینتر است، اما این شرکت بر روی پروژه خود با سرعت 373 مایل بر ساعت کار میکند و امیدوار است رکورد ساخت و راهاندازی اولین قطار سریع جهان را از آن خود کند.