به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: طی روزهای اخیر مطلبی با مضمون هزینه دار بودن استفاده از سرویس «تماس بان» در شبکه های اجتماعی در حال انتشار بوده که کاملاً نادرست است.
همراه اول در اطلاعیه خود تاکید کرده فعال کردن و استفاده از سرویس «تماس بان» رایگان بوده و هزینه ای ندارد.
این اپراتور در پایان، ضمن مبهم دانستن منبع اینگونه پیام ها در شبکه های اجتماعی، از مشترکین خود درخواست کرده جهت کسب اطلاعات صحیح به کانال های ارتباطی این اپراتور همچون پرتال اینترنتی(mci.ir)، مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه های اجتماعی مراجعه کنند.
«تماس بان» سرویسی است که حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه، مشترک از کلیه تماس های دریافتی خود مطلع خواهد شد.
چنانچه مشترک به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، «تماس بان» پس از اتصال مجدد فرد به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای مشترک ارسال خواهد کرد.
مشترکین همراه اول می توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۹۹۱۴ سرویس «تماس بان» را فعال و با ارسال عدد ۵ سرویس را غیر فعال کنند. همچنین دریافت راهنمای سرویس با ارسال پیامک بدون متن به ۹۹۱۴ امکان پذیر است.
ایسنا اواخر سال گذشته در گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرده بود که پیامک اعلام تماس از دست رفته هزینه ندارد.