ثبت 17 طرح و ایده در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن

نمایه بانک : سرپرست مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن از ثبت 17 طرح و ایده در این مرکز طی دست کم 3 ماه گذشته از فعالیت آزمایشی این مرکز خبر داد.
  • سه شنبه 25 مهر 1396 ساعت 2:59

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک مسکن،  بنائیان در مراسم افتتاح رسمی مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن گفت: این مرکز از اردیبهشت امسال، فعالیت خود را به شکل موقت آغاز کرد و از آن زمان تا کنون 17 طرح و ایده در دبیرخانه موقت مرکز ثبت شده است که از امروز ادامه بررسی آنها در دبیر خانه اصلی مرکز انجام می شود.

سرپرست مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن افزود: تعدادی از این طرح ها در مرحله تجاری شدن قرار گرفته اند و کار تصویب اولیه و بررسی و انجام مراحل پشتیبانی از آنها سرعت می گیرد.

بنائیان با تشریح آمار جهانی از روند سرمایه گذاری های خطرپذیر گفت: در فاصله سال های 2015 تا 2016، فرآیند انتخاب و سرمایه گذاری در ایده های نو،‌سخت تر شده است. در سال 2016، رقمی معادل 21 هزار طرح در این حوزه به ارزش 172 میلیارد دلار،‌سرمایه گذاری شد. این اتفاق، نقش پررنگ مراکز توسعه کارآفرینی را نشان می دهد. در مقطع فعلی، شناسایی بهتر ایده ها و کیفیت ایده ها در اولویت این نوع مراکز در دنیا قرار دارد و سخت گیری بیشتری در این مسیر انجام می شود. وی افزود: مراکز شتاب دهنده به ایده های کارآفرینی با دقت بیشتر و ریسک پذیری کمتر،‌کار سرمایه گذاری در این طرح ها را انجام می دهند.

سرپرست مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در ادامه گفت:‌در کشور ما بر اساس اطلاعات انجمن صنوق های شتاب دهنده، نزدیک به 40 مرکز در این حوزه فعالیت دارد که رقمی معادل 120 میلیون دلار طی 5 سال گذشته توسط این مراکز سرمایه گذاری صورت گرفته است که از ظرفیت خالی و بکر برای سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه حکایت می کند.

وی تصریح کرد: مسیر تبدیل ایده به محصول در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن یک تا دو سال به طول می انجامد. به طوریکه مرکز، از ابتدای ورود ایده به بازار، وارد استراتژی خروج می شود و برای این اقدام از ظرفیت های بانک مسکن و بازار سرمایه بهره خواهد برد.

بنائیات گفت: در این مرکز صاحبان ایده که موفق به اخذ تاییدیه می شوند از خدمات مختلف همچون ارایه مشاوره های فنی، تخصصی و حقوقی،‌ آموزش نحوه تهیه طرح های توجیهی و اقتصادی،‌مشاوره مربوط به مباحث بیمه،‌مالیات و بازاریابی برای ارایه محصول اولیه،‌ دفتر کار و تجهیزات اداری، کتابخانه و همچنین خدمات معرفی و جذب بازار مصرف و تخصیص بودجه سرمایه ای بهره مند خواهند شد و در نهایت برای جذب سرمایه گذار، مشمول حمایت مرکز خواهند شد.


ثبت نظر

ارسال