به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا ، کوروش پرویزیان در بازدید از غرفه ایبِنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و برخی رسانهها در قبال شبکه بانکی اظهارداشت: اخیرا مصاحبهای از دکتر عقیلی کرمانی منتشر کردند که ایشان گفته بود بانکها به رشد اقتصادی کشور ۳ درصد لطمه زدند و بنده این موضوع را از ایشان سوال کردم که این موضوع را تکذیب کردند.
وی افزود: آقای عقیلی کرمانی گفته بودند که اگر به بانکها کمک شود میتوانند سه درصد به رشد اقتصادی کمک کنند. رییس کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی تصریح کرد: انتظار داریم اگر برخی رسانهها نسبت به شبکه بانکی مهربان نیستند حداقل مراعات اخلاق حرفهای را بکنند.
پرویزیان تاکید کرد: شبکه بانکی همه تلاش خود را برای رشد اقتصادی کشور انجام میدهد و بانکهای خصوصی و دولتی یکپارچه تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی سیاست های عمومی کشور را به ویژه سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال میکنند.
مدیرعامل بانک پارسیان یادآور شد: سال گذشته اعطای تسهیلات به ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و زودبازده با رقمی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بر عهده نظام بانکی گذاشته شد که شبکه بانکی این میزان را به ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد و رقمی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان عملکرد رساند.
وی افزود: همچنین در بحث مسئولیتهای اجتماعی و موضوع قرض الحسنه که مورد تاکید مقامات عالی کشور است نیز طرح ضربتی وام ازدواج اجرا و ۵۲۰ هزار فقره وام پرداخت شد.
پرویزیان ادامه داد: یکی از شبکههای صدا و سیما در حاشیه تکریم از عوامل اجرای طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج به جای پرداختن به این موضوع گفت که آقای دکتر سیف گفته خدمات بانکها شفاف نیست. وی ادامه داد: آقای دکتر عسگری قول دادند که این رویه را عوض کنند و انتظار داریم این اقدام انجام شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.
آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح روز شنبه ششم آبان ماه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.
در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامهها و پایگاههای خبری به ارائه محصولات رسانهای خود میپردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی میکنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.
در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشستهای تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت میکنند.