به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک که در سمینار سراسری بازرسان سخن می گفت، اظهار داشت: نقش بازرسان حفظ و صیانت از اعتماد و اعتبار بانک است یعنی حفظ عملکرد، توام با سلامت مهم ترین نقش بازرسان است.
پورسعید با بیان این موضوع که نظام بانکی کشور در حال تغییر و پوست اندازی است، گفت: این سیر تحولی چیزی نیست که در یک لحظه اتفاق بی افتد بلکه این تغییرات در یک بازه زمانی خواهد بود، بنابراین شناخت ما باید از شرایط عمیق باشد و مطمئنا شکل جدیدی از بانکداری ایجاد خواهد شد.
وی در خصوص حرکت بانک ایران زمین به سمت سوی مفهوم بانکداری دیجیتال گفت: سیاست ما در حوزه بانکداری دیجیتال تغییر نگرش و دیدگاهی است که در خصوص خدمات بانک ایجاد خواهیم کرد، به این مفهوم که این تغییر و تحول در نحوه ارائه خدمات نیست و اساسا خود خدمات بانکی متحول خواهد شد.
پورسعید ادامه داد: چه اتفاقی در حال رخ دادن است که ما می گوییم خدمات بانکی در حال تغییر است و شاهد یک چهره جدید از بانک ها خواهیم بود، آنچه امروز در دنیا رخ داده و به سرعت در حال همه گیر شدن است تحول در خدمات بانکی است.
مدیر عامل عامل بانک ایران زمین ویژگی مهم خدمات بانکداری دیجتال را انعطاف پذیری آن دانست و افزود: در بانکداری دیجیتال سرویس ها چنان منعطف خواهند شد که قادر خواهیم بود برای هر مشتری خدمات خاصی را خلق کنیم.
وی با اشاره تغییراتی که بانک ها در سال های آینده خواهند داشت، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی هایی که شرایط برای بانک ها ایجاد خواهد کرد، حذف درآمد بانک ها از طریق واسطه گری وجوه است، یعنی بانک ها ضمن حفظ نقش خود در این خصوص، درآمدشان نتیجه واسطه گری وجوه نخواهد بود.
پورسعید گفت: در حقیقت نقش درآمدی واسطه گری وجوه برای بانک ها کاهش خواهد یافت و یعنی بانک ها دیگر از تفاوت سود سپرده و درآمدی که از اعطای تسهیلات دارند هزینه های خود را تأمین نخواهند کرد.
این کارشناس بانکی با بیان این که یکی از پارامترهایی که اتفاق می افتد این است که بانک ها تاکید درآمدی خود را بر روی خدمات متمرکز خواهند کرد و در عرصه رقابت، هر بانکی که بهتر و کامل تر، منطبق با واقعیت و شرایط روز ، به سرعت تغییر کند، موفق خواهد بود.
مدیر عامل بانک ایران زمین، با اشاره به تحولات بانکی تصریح کرد: یکی از موارد دیگری که در این دوران پسا تحول با آن روبرو خواهیم بود، بحث مدیریت مبتنی بر ریسک است. که منظور از آن برنامهریزی و مدیریت خطراتی خواهد بود که ناشی از شرایط جدید، بانک ها را تهدید می کند.
وی افزود: با توجه به این تغییرات و اتفاقاتی که در تکنولوژی و خدمات بانکی رخ خواهد داد، مدیریت شرایط بانک، مبتنی بر دفع خطرات به عنوان یک رکن اساسی در عملیات بانکی خواهد شد. و نیاز است تا بازرسین شناخت خوب و کاملی از این شرایط و فناوری های آن داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به نقش پررنگ بازرسی در استمرار حیات بانک گفت: اعتماد عمومی که مهمترین رکن فعالیت بانک است، حاصل فعالیت شما است.
همایش سراسری بازرسی بانک ایران زمین به مدت دو روز با حضور بازرسان این بانک از سراسر کشور در ستاد مرکزی در حال برگزاری است.