افتتاح باجه خدمات بانکی ویژه روشندلان در شعبه ممتاز ساری/ افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ملی ایران با وصول مطالبات معوق

نمایه بانک : همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، باجه خدمات بانکی ویژه روشندلان، در شعبه ممتاز ساری بانک ملی ایران افتتاح شد./ کاهش میزان مطالبات معوق همواره یکی از بهترین راه ها برای بهبود صورت های مالی و افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک هاست و از این رو بانک ملی ایران وصول این مطالبات را یکی از مهم ترین اولویت های خود قرار داده است.
  • پنجشنبه 19 بهمن 1396 ساعت 3:2

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  این باجه که با حضور جمعی از مدیران منطقه ای بانک، نمایندگان سازمان بهزیستی، نماینده انجمن نابینایان استان مازندران و تنی چند از اعضای این انجمن راه اندازی شد، به صفحه کلید و نمایشگر بریل، اسپیکر، هدفون و دستگاه ثبت اثر انگشت مجهز است.

این باجه قابلیت های متنوعی از جمله واریز و برداشت وجه با استفاده از دفترچه، برداشت وجه با استفاده از کارت، افتتاح حساب قرض الحسنه و دستور پرداخت الکترونیکی بین بانکی را برای روشندلان فراهم کرده است.

در جریان این افتتاحیه، یکی از روشندلان به صورت عملی روش استفاده از این سامانه را برای حاضران تشریح کرد.

در این مراسم موسی اسلامیان رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران استان مازندران ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این باجه، گفت: رسالت اصلی بانک ملی ایران مشارکت همه جانبه در اقتصاد کشور و ارائه خدمات روزآمد به همه اقشار ایران اسلامی است.


افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ملی ایران با وصول مطالبات معوق

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی اهمیت فراوانی در برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی در شرایط پسابرجام دارد.

براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین 3 تا 5 درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.

متوسط نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات بانک نشان می دهد که NPL از اسفندماه سال گذشته تا پایان آذرماه امسال معادل 8.17 است که این آمار با اقدامات گسترده در ارتقای بانکداری الکترونیک و اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است.

از سویی برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفته و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.

همچنین آمارها حاکی از آن است که در پایان آذر ماه امسال میزان یک هزار و 906 میلیارد و 967 میلیون ریال از مطالبات بانک ملی ایران وصول شده و بدین ترتیب مجموع وصولی های بانک از ابتدای سال تا پایان ماه مذکور به 18 هزار و 825 میلیارد و 717 میلیون ریال رسیده است.

کاهش 46 هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال 1392 تا 1395، دستاوردی دیگر برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود   صورت های مالی بانک شده است.



ثبت نظر

ارسال