در سال گذشته رقم خورد؛ برقراری 51 هزار پیام سوئیفتی توسط بانک ملی ایران/ دکتر حسین زاده : اولویت اصلی بازرسی بانک ملی ایران،پیشگیری است

نمایه بانک : شعب داخلی بانک ملی ایران طی سال گذشته موفق به ایجاد رابطه کارگزاری با 36 کارگزار خارجی شده است./ مدیرعامل بانک ملی ایران گفت :اساس سیاست ها و اولویت بازرسی در بانک ملی ایران بر رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف متکی است.
  • شنبه 8 اردیبهشت 1397 ساعت 17:32

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، واحدها و شعب داخلی این بانک در مدت مذکور موفق به تبادل 51 هزار و 62 پیام سوئیفتی و برقراری کلید رمز سوئیفت (RMA) با 36 کارگزار خارجی از داخل ایران شده اند.

بانک ملی ایران در راستای حمایت و پشتیبانی از تجارت خارجی کشور روابط کارگزاری خود با بانک های خارجی را گسترش داده و اکنون آخرین نسخه استاندارد 2017 پیام های سوئیفتی نیز در شعب نصب و عملیاتی شده است.

سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که مرکز آن در کشور بلژیک بوده و مؤسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می کنند.

پس از رفع تحریم‌ها نیز امکان برقراری ارتباط سوئیفتی و نقل و انتقال وجوه بانک های داخلی بار دیگر فراهم شد و حساب‌های بانک ملی ایران نزد کارگزاران بانک در خارج از کشور آماده دریافت و انتقال وجوه هستند.


دکتر حسین زاده : اولویت اصلی بازرسی بانک ملی ایران،پیشگیری است


به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، دکتر محمد رضا حسین زاده طی ارتباط تصویری با نوزدهمین همایش و کارگاه آموزشی بازرسان و حسابرسان این بانک در بابلسر با تقدیر از تلاش های موثر بازرسان به ویژه در سه ماهه پایانی سال ٩٦ برای کمک به وصول حداکثری مطالبات معوق ابراز داشت:حضور بازرسان در کنار روسای شعب به عنوان راهنما نقش موثری در افزایش حجم وصول مطالبات در سال گذشته داشت و این روند در سال جاری هم باید تداوم یابد. 

وی بازرسی بانک ملی ایران را از جمله موفق ترین و سرآمدترین بازرسی های سازمان ها در کشور دانست و در ادامه با اشاره به نظارت آنلاین بر نقل و انتقالات در بانک ملی ایران اظهار داشت:این سامانه به صورت شبانه روزی و آنلاین تمام نقل و انتقالات در ٣٤٠٠ شعبه بانک را رصد می کند که تحسین برانگیز و در جهت سیاست پیشگیرانه بازرسی است.

حسین زاده ،تعیین سقف برای نقل و انتقالات شعب را گامی موثر در پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی دانست و خواستار نظارت بازرسان بر این امر شد.

وی در ادامه به تشریح مهمترین سیاست های بانک ملی ایران در سال ٩٧ پرداخت و گفت:مهمترین رویکرد امسال بانک،کسب سود و درآمد و کارمزد محوری بوده چون بانک یک بنگاه تجاری است و بازرسان باید اجرای این سیاست را در شعب کنترل کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران،صدور ضمانتنامه،گشایش اعتبارات اسنادی،انجام معاملات خرید دین،صدور کارت هدیه ،افتتاح حساب جاری بدون دسته چک و اخذ کارمزد از تراکنش های عظیم بانک را از جمله منابع مهم درآمدی در کار شعب قلمداد کرد و خواستار نظارت بازرسان بر عملکرد شعب در این خصوص شد.

وی با اشاره به ارایه محصولات جدید و خلاقانه بانک ملی ایران در دو سال اخیر تاکید کرد:بانک ملی ایران در حال حاضر به جهت ارایه چنین محصولات نوینی زبانزد عام و خاص شده است و این روند با قدرت و سرعت در سال جاری هم ادامه خواهد یافت.

در ابتدای این همایش دو روزه مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران  با تشریح مهمترین سیاست های امسال این بخش گفت:دوری از محافظه کاری،شفافیت و ارایه آسیب شناسی در گزارش ها ،حضور بازرسان به عنوان راهنما و مربی در شعب و رصد کردن مداوم شاخص های مرتبط با سودآوری  همچون سال قبل دردستور کار بخش بازرسی است.

حسن سعیدی اصل افزود:امسال بازرسان نظارت موثری بر مواردی نظیر سوآوری،جذب منابع ارزان قیمت و اخذ سیستمی کارمزد خواهند داشت.

حسن شهرآشوب مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران نیز در ادامه با اشاره با اهمیت کاری  و حساسیت بازرسی در بانک گفت:رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه در بازرسی بانک مشهود است 

در عین حال بازرسان باید اطلاعات خود را بالاتر ببرند تا بتوانند راهنمای خوبی برای شعب باشند.

موسی اسلامیان رییس اداره امور شعب مازندران بانک نیز کار بازرسان را بسیار مهم دانست و ابراز داشت:نظام بازرسی هوشمند و نظام مند از ارکان مهم بانک ملی ایران بوده که موجب تقویت جایگاه بانک شده است.

در روز اول این همایش سربازرس گروه بانک های سازمان بازرسی کل کشور،رییس گروه بازرسی اداره نظارت بر بانک های بانک مرکزی و رییس مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و ملی پلیس فتا نیز سخنرانی کردند.


ثبت نظر

ارسال