به گزارش نمایه بانک، به نقل از روابط عمومی بانک دی ، محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر ،گفت: یکی از اصلی ترین حوزه های بانکداری الکترونیک، حوزه امنیت می باشد و امنیت سیستم بانکی موجب افزایش رضایتمندی در مشتریان و ارتقای برند بانک شده و حس اعتماد مشتریان به سیستم بانکی را تقویت می کند.
بخشی زاده با بیان این که دومین رزمایش سایبری با هدف پایش متمرکز امنیت انجام شد، افزود: در این رزمایش، با قطع شبکه اینترنت، وضعیت تداوم ارائه سرویس های بانکی و مالی در شبکه های پرداخت شتاب، شاپرک، ساتنا، پایا و... به صورت مستقل از شبکه جهانی اینترنت، مورد ارزیابی قرار گرفت.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اشاره به بهره گیری از مراحل پنج گانه سختافزاری در اجرای موفقیت آمیز این رزمایش،گفت: در این رزمایش با قطع خدمات اینترنت جهانی، آسیب پذیری ها و توانایی سازمان در مقابله با خطرات احتمالی و سرعت بازگشت به شرایط عادی، شناسایی شد و تست نفوذ بر روی تمامی سامانه های بانکی از داخل و خارج سازمان صورت پذیرفت و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص نیز با موفقیت به انجام رسید.
وی همچنین قطع ارتباطات اصلی و پشتیبان شعب با هدف بررسی توانایی تداوم ارائه سرویس در شعب، قطع برق اصلی ورودی مرکز داده با هدف بررسی صحت عملکرد امکانات تامین برق پشتیبان و بررسی صحت عملکرد تجهیزات پشتیبان، خارج از دسترس کردن تجهیزات اصلی امنیتی، شبکه ای، ذخیره سازی و پردازشی را مراحل دیگری از رزمایش یک روزه سایبری برشمرد.
بانک دی، پیش تر طرح پایش متمرکز امنیت را برای نخستین بار در نظام بانکی کشور در قالب یک مانور سه روزه با موفقیت به انجام رسانده بود.