به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، افزایش سهم جذب سپرده ها در بانک ها، ارتباط مستقیمی با افزایش سهم بخش های اقتصادی از تسهیلات آن بانک دارد و از این رو اعتماد مشتریان گرانقدر در رشد سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه گام مهمی در راستای تحقق سیاست های این بانک در حمایت از رونق بخش های تولید و اشتغال کشور است.
این بانک در مدت مذکور با سهم 32.48 درصدی، رتبه اول سپرده های بلند مدت را در میان بانک های عضو شورای هماهنگی بانک ها در اختیار دارد. مانده این نوع سپرده ها نسبت به پایان سال 97 به میزان 17 درصد افزایش داشته است.
بانک ملی ایران در این مدت، در سپرده قرض الحسنه پس انداز نیز با سهم 26.48 درصدی، رتبه اول بانک های مذکور را در اختیار دارد.
این آمار حاکی از آن است که سپرده های قرض الحسنه پس انداز بانک در مدت مذکور نسبت به اسفندماه سال 97 از 7 درصد رشد برخوردار بوده است که این امر نشان از خیرخواهی مشتریان گرانقدر دارد.
رتبه نخست مجموع سپرده های ریالی و ارزی نیز در هفت ماه ابتدای امسال با سهم 22 درصدی در اختیار بانک ملی ایران قرار دارد و طی مدت مذکور این بخش 13 درصد رشد را نشان می دهد.
همچنین این بانک در مهرماه ماه امسال 35.18 درصد از مجموع کل سپرده های بانک های مذکور را در اختیار داشته است.
تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر برنامه ریزی و توجه ویژه به سرمایه انسانی بانک
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در این همایش عضو هیات مدیره، استفاده از اعتبارنامه های داخلی (ال سی داخلی)، خرید دین و ضمانت نامه ها، فروش املاک مازاد و دارایی ها، ادغام شعب به خصوص در مراکز استان ها به منظور افزایش درآمد بانک و مدیریت هزینه ها و همچنین جبران کسری کارکنان را امری ضروری و لازم الاجرا دانست.
برات کریمی در ادامه سخنان خود عملکرد مناسب این اداره امور شعب را در سطح استان و منطقه یک کشور مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید با برنامه ریزی و توجه بیشتر به منابع انسانی در جهت نیل به اهداف بانک گام برداریم.
وی کشف نیروهای توانمند، با تجربه و دارای دانش را برای انتخاب در پست های مختلف مورد تاکید قرار داد.
در ادامه این همایش سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، ضمن اشاره به اهمیت استفاده از رمز یکبار مصرف و سامانه 60 به تشریح محاسن و استفاده لاجرم از این ابزار پرداخت.
مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، رمز موفقیت یک روابط عمومی قوی را در مهارت و توانایی افراد در برقراری ارتباط موثر با دیگران دانست.
در ادامه فتحی بیرانوند مدیر امور منطقه یک کشور کسب رتبه اول در منطقه یک کشور را مرهون زحمات و کارکرد مناسب و هدفمند همکاران و مسئولان استان برشمرد.
حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی نیز با اشاره به بهداشت اعتباری، رعایت دستورالعمل های بانکی، اعلام به موقع سوء جریانات به مسئولان را مهم خواند و از همه همکاران خواست تا تسهیل و تسریع در انجام امور مشتریان، احراز هویت و استعلام تعهدات را جزو یکی از اولویت های کاری خود مدنظر قرار دهند.
عادل غلامی رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی رعایت اخلاق، انصاف و ایجاد همدلی و همکاری، افزایش رضایت مندی، تسهیل و تسریع در فرآیند ارائه خدمات، تکریم مشتریان و توجه به سودآوری شعب را از اولویت های کاری این استان برشمرد.
در پایان از رئیس اداره امور شعب، همکاران نمونه و شعب برتر به جهت عملکرد مطلوب با اهدای لوح تقدیر شد.
همچنین مدیران ارشد بانک در ادامه سفر خود به این استان، از شعب زعفرانیه و تبریز بازدید کردند.
دکتر حسین زاده: دانشجویان و دانش آموختگان منشاء تحولات عظیم در بانک ملی ایران بوده اند
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، دکتر محمدرضا حسین زاده که امروز به مناسبت فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو در جمع منتخبی از دانشجویان این بانک حضور یافته بود، با بیان این که بسیاری از طرح های نوین اجرا شده در این بانک را دانشجویان عملیاتی کرده اند؛ خاطرنشان کرد: بانک همواره از دانش افزایی کارکنان حمایت می کند و در این راه از هیچ همکاری مادی و معنوی دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به این که دانش در کنار حرفه آموزی و پیاده کردن آموخته ها در عرصه عمل می تواند هر سازمانی از جمله بانک ملی ایران را به سرعت ارتقا دهد؛ ادامه داد: تشکیل اتاق های فکر که مبتنی بر همکاری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی است، اقدامی است که می تواند بانک را بیش از پیش متحول کند.
دکتر حسین زاده به محصولاتی مانند بام، بله و اپلیکیشن 60 به عنوان خدماتی منحصر به فرد در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: این محصولات را دانش آموختگان نظام دانشگاهی متناسب با استانداردهای نوین جهانی طراحی کرده و در اختیار مشتریان بانک قرار داده اند.
به گفته وی، استفاده حداکثری از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان شاغل در بانک ملی ایران می تواند بسیاری از خواسته های این سازمان را برطرف کند، به طوری که نیازی به استفاده از خدمات برون سازمانی نباشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران جمع شدن متخصصان علوم مختلف زیر سقف بانک ملی ایران را یک موهبت کم سابقه خواند و گفت: رویکرد مجموعه بانک به این پتانسیل بسیار مثبت است و امیدواریم در عرصه های عملیاتی و مدیریت بتوانیم بیش از پیش شاهد استفاده از این ظرفیت باشیم.
در این نشست که بیش از 60 نفر از کارکنان دانشجوی بانک ملی ایران حضور داشتند، مسائلی با محورهای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در خدمات بانک، آسان سازی خدمات، ارائه روش هایی برای افزایش بهره وری کارکنان، توسعه محصولات نوین، ایجاد انجمن پژوهشی، استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، راه اندازی یک نشریه علمی پژوهشی و ... از سوی دانشجویان مطرح شد.
جمعی از معاونین مدیرعامل و روسای ادارات کل حاضر در جلسه نیز به برخی سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
دانشجویان پس از پایان جلسه به صورت دسته جمعی در موزه بانک ملی ایران حضور یافته و از آن بازدید کردند.