چتر حمایتی بانک ملی ایران بر سر گروه های هدف سازمان های حمایتی/
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بالغ بر 10 هزار و 482 فقره تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ارزش دو هزار و 765 میلیارد و 298 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و صاحبان مشاغل مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.
بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر پنج هزار و 688 فقره به ارزش یک هزار و 811 میلیارد و 672 میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر دو هزار و 75 فقره به ارزش 576 میلیارد و 548 میلیون ریال بوده است.
همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، 62 میلیارد و 760 میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 23 میلیارد و 710 میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.
طی این مدت 75 میلیارد و 815 میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.
پرداخت یک هزار و 915 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش 214 میلیارد و 793 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.
بانک ملی ایران در سال گذشته نیز با رویکرد حمایت از بازار اشتغال 41 هزار و 237 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 24 هزار و 927 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تخصیص داده است.
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد اقتصادی دارای مخاطب عام، برنامه های خود را بر اساس نیاز مشتریان تدوین می کند.مشتری را می توان مهمترین سرمایه بانک خواند، به طوری که هیچ کدام از طرح ها و برنامه های آن بدون حضور مشتری، عملیاتی نخواهد شد.
از آنجا که رضایت مشتری اصل اساسی فعالیت های بانک ملی ایران در طول دوره حیاتش بوده و هست، اکنون نیز همه برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت با هدف تامین نیاز مشتری و پاسخگویی به خواسته های آن تدوین و عملیاتی می شود.
سامانه بام به عنوان یک ابزار پیشرفته بانکداری الکترونیکی از جمله محصولاتی است که مطابق با نیازهای مشتریان طراحی شد و راز موفقیت آن را می تواند متناسب بودن با خواسته های کاربران دانست.
سامانه بله که یک پیام رسان و اپلیکیشن مالی امن و بومی است نیز به خوبی توانسته جای خالی این ابزار را دنیای پر زرق و برق رسانه های خارجی پر کند.
بانک آفیسر و سککوک نیز سامانه هایی هستند که به طور کامل بنا به شناخت ایجاد شده از نیازهای مشتریان طراحی و اجرا شده اند.
در دنیای امروزی، سازمان هایی موفق اند که بتواند خواسته های مشتریان را به درستی و در کمترین زمان ممکن براورده کنند.
بانک ملی ایران نیز با درک این موقعیت، توانسته جایگاه مطلوبی در میان مشتریان پیدا کند و از این پس نیز با رونمایی از محصولات تازه، همین روند را ادامه خواهد داد.
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، شورای هماهنگی بانکهای دولتی بیانیهای را با توجه به حوادث اخیر و ایجاد خسارت به برخی از شعب و دستگاههای ATM بانکها منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:
بزرگترین سرمایه نظام بانکی هر کشوری، اعتماد مردم آن کشور به این رکن مهم اقتصاد، به عنوان شریان حیاتی جمع آوری و تخصیص بهینه منابع در راستای توسعه کشور است. شبکه بانکی کشور افتخار دارد که با وجود تمامی محدودیت های بین المللی و چالش های اقتصادی و اجتماعی گوناگون، همواره تلاش خود را صرف افزایش ثروت و رفاه جامعه و گره گشایی از مشکلات ریز و درشت سازمان ها، شرکت ها، اصناف و تمامی شهروندان سرافراز ایران نماید.
در این راستا، حمایت از تولید ایرانی، تجارت کالاهای اساسی و موردنیاز، تأمین مسکن و جهیزیه، تسهیل اشتغال، ازدواج و کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین کمک به عبور از بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله، مهمترین مأموریت بانک های کشور در سال های اخیر، به ویژه در سال رونق تولید بوده است.
درست به همین دلیل است که در سال های اخیر دشمنان و بدخواهان امنیت، رفاه و توسعه کشور، از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام بانکی دریغ نکرده و به انواع اقدام های شرارت بار از تحریم کامل بانک های کشور گرفته تا حملات سایبری مستمر و گسترده و همچنین تبلیغات منفی و ناامیدکننده متوسل شده اند تا مانع از کارآمدی و نقش آفرینی شبکه معظم بانکی کشور شوند.
اما به فضل الهی، مدیریت بیش از یکصد میلیون حساب بانکی متعلق به حدود پنجاه میلیون شخص حقیقی و حقوقی، به گونه ای که تمامی تراکنش ها و نقل و انتقالات در کسری از دقیقه انجام شود، دستاورد مهم تلاش شبانه روزی کارکنان متعهد و خدوم نظام بانکی کشور بوده است که البته به دلیل وجود محدودیت ها و تبلیغات نادرست، امکان انعکاس کامل این دستاوردها در رسانه ها هیچگاه فراهم نشده است.
اکنون در چهلمین سال رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق عبور از چالشی بزرگ را به مردم شریف و مسئولین خدمتگزار ایران عنایت فرمود.
چالشی که نتیجه ماهها برنامه ریزی و مقدمه چینی دشمنان کوچک و بزرگ، از جمله آمریکای جهانخوار، رژیم صهیونیستی غاصب و ایادی و عوامل منطقه ای آنان و فریب خوردگان داخلی بوده که در انتظار فرصتی مناسب برای برافروختن آتش فتنه ای گسترده بودند و در روزهای اخیر نیز از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام، از جمله شعب بانکها فروگذار نکردند. اما با تدابیر مسئولین ارشد و جانفشانی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشمندی مردم شریف و جداسازی صف و معترضین از اخلال گران و آشوبگران قانون شکن، بحمدالله آرامشی مناسب برقرار و زمینه انجام فعالیت های عادی اقتصادی همچنان فراهم است.
در این راستا شبکه بانکی کشور با وجود تحمل خساراتی سنگین از جمله آتش سوزی کامل، تخریب و آسیب دیدگی ساختمان ها،خودپردازها و اثاثیه و سرقت اموال، که ثروت عمومی کشور بوده و متعلق به تمامی آحاد مردم است از همان ابتدای امر، تمامی همت خود را مصروف عدم توقف خدمتگزاری به مشتریان نموده و اکنون نیز با بازسازی شعب، استقرار شعب سیار و انتقال برخی عملیات به شعب دیگر، با ظرفیت کامل در خدمت شهروندان سربلند سراسر کشور است.
وظیفه خود میدانیم از پشتیبانی مسئولین محترم، صبوری مردم بزرگوار تلاش همکاران و همکاری تمامی ارکان نظام برای بهبود عملیات بانکداری، سپاسگزاری نموده و سربلندی کشور و توسعه اقتصادی آن را از خداوند بزرگ مسئلت نماییم.