به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی به منظور توزیع مناسب تسهیلات بین اقشار مختلف جامعه، همواره به پرداخت تسهیلات خرد اهتمام داشته است.
اعطای تسهیلات خرد برای خرید لوازم خانگی تا سقف 80 میلیون ریال، تسهیلات خرید خودرو تا سقف 150 میلیون ریال و تسهیلات تعمیر مسکن تا سقف 100 میلیون ریال بر اساس الزامات بانک مرکزی همواره توسط بانک ملی ایران عملیاتی شده است.
همچنین برای رفع نیازهای اساسی خانوارها شامل خرید کالاهای اساسی، بهسازی و مقاوم سازی، تعمیرات اساسی و تجهیز و تکمیل منزل مسکونی تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات قابل توجهی پرداخت شده است.
صدور کارت اعتباری تا مبلغ 500 میلیون ریال در قالب تفاهمنامه به کارکنان دولت و شرکت ها و نیز تخصیص سهیمه اعطای تسهیلات برای رفع احتیاجات ضروری مردم در قالب تسهیلات خرد از دیگر این اقدامات است. به طور کلی می توان گفت بانک ملی ایران طی هشت ماهه نخست سال جاری، 629 هزار فقره تسهیلات برای رفع نیازهای اساسی خانوارها پرداخت کرده است.
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، پیام رسان مالی «بله» با هدف تحقق ایده آل های مخاطبان خود در ارتباطات مالی و اجتماعی، همواره به دنبال گسترش و بهبود امکانات موجود است و ضمن فراهم کردن امکانات یک پیام رسان برای مخاطبان، امکان انجام خدمات بانکی و مالی را نیز در این بستر میسر کرده است.
در ماه های مهر، آبان و آذر بیش از 7/5 میلیون تراکنش موفق کارت به کارت در این پیام رسان انجام شده است که نسبت به فصل تابستان رشد 25 درصدی را نشان می دهد.
در پاییز امسال بیش از سه هزار و 350 میلیارد تومان پول در بله گردش داشته و بیش از 520 هزار درخواست پول ارسال شده است.
در مدت مذکور، بیش از 1/2 میلیون خرید شارژ به ارزش بیش از شش میلیارد تومان و 530 هزار فقره پرداخت قبض در پیام رسان بله صورت گرفته است.
مخاطبان و کاربران بله همچنین بیش از 90 هزار تراکنش کارت به کارت روزانه انجام داده اند و حجم پول انتقال یافته روزانه نیز به 35 میلیارد تومان می رسد.
پیام رسان مالی «بله» اکنون بیش از دو میلیون و 820 هزار عضو دارد و در پاییز امسال تعداد 141 هزار کانال و 145 هزار گروه در پیام رسان مالی بله فعال بوده اند.
این پیام رسان برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرده است و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.
در پاییز امسال، این پیام رسان در پایداری شبکه نیز عملکرد قابل قبولی داشته و بهصورت متوسط 99/95 درصد زمان روزانه را در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.