به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، در مراسمی با حضور کی لانی معاون مدیر عامل این بانک ، روسای ادارات و کارشناسان مدیریت امور بازرسی بانک و مسئولین و کارشناسان اداره رسیدگی به تقاضاها و شکایات بانک مرکزی جمهوری اسلامیسامانه بازرس رسما بهره برداری شد. معاون مدیر عامل بانک تجارت در این مراسم با اشاره به حساسیت و تاکید بانک مرکزی در حوزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات گفت : بر اساس استاندارد تعریف شده ای که طی ممیزی انجام شده توسط شرکت TUV NORD در سال 95 انجام شد بانک تجارت نسبت به طراحی و پیاده سازی سامانه بازرس اقدام کرد .از آنجا که شکایات همواره فرصتی برای بهبود و اصلاح امور به شمار می رود در بانک تجارت سعی شده عملکرد مناسبی در این حوزه ارائه شود. وی افزود: سامانه متمرکز رسیدگی به درخواستها و شکایات مشتریان (بازرس) در راستای انطباق کامل با استاندارد ISO10002:2014 در زمینه رسیدگی به شکایات مشتریان طراحی شده و دسترسی اینترنتی آن در پایگاه رسمی اطلاع رسانی بانک(سامانه رسیدگی به شکایات) فعال و در اختیار مشتریان قرار گرفته است .
کی لانی با بیان این نکته که سامانه بازرس از نظر امکانات ، نحوه عملکرد و اطلاع رسانی به مشتریان در سیستم بانکی منحصر به فرد است افزود: سامانه بازرس این امکان را برای مشتریان بانک تجارت فراهم کرده تا از طریق درگاههای ارتباطی متعدد شامل، درگاه اینترنتی به نشانی http://bazresi.tejaratbank.ir ،سامانه پیامکی با شماره 10008485، تلفن گویا و نمابر باشماره های 88895851-88900156- 8889810-88898811 وپست الکترونیکی (ایمیل) به نشانیsh.bazresi@tejaratbank.ir درخواستها و شکایات خود را مطرح نموده و پیگیری نمایند.
معاون مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به متمرکز بودن سامانه بازرس یاد آور شد: مشتریان بانک تجارت در سراسر ایران می توانند پس از ثبت درخواست یا شکایت خود از طریق هر یک از درگاههای اشاره شده ، شماره پیگیری منحصر به فرد 8 رقمی را بصورت آنلاین و حداکثر ظرف چند ثانیه بوسیله پیامک، ایمیل ، اعلام تلفنی یا اینترنت( با توجه به درگاه انتخابی مشتری برای ثبت درخواست) دریافت کرده و صرف نظر از درگاه ثبت درخواست و با استفاده از کد 8 رقمی مذکور نسبت به پیگیری درخواست خود از طریق هر یک از درگاههای فوق اقدام کنند. همچنین اطلاع رسانی لازم در خصوص مراحل مختلف رسیدگی به درخواست مشتری به صورت خودکار و از طریق پیامک و پست الکترونیکی (در صورت درج صحیح اطلاعات توسط مشتری) انجام می گیرد. این سامانه به دلیل عدم دخالت کاربران بانکی در مرحله ثبت درخواست و دسترسی واحد های بازرسی سراسر کشور به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در تسریع فرآیند رسیدگی ها و در نهایت پاسخگویی مناسب به مشتریان بانک خواهد داشت.
مشتریان بانک تجارت علاوه بر سامانه بازرس کماکان می توانند درخواست یا شکایت خود را از روشهای غیر مکانیزه (مراجعه حضوری، ارسال رایگان فرمهای تعبیه شده در شعب از طریق پست، نامه کتبی و ...) طرح و پیگیری نمایند.