در همایش بررسی عملکرد ۹ماهه سال ۱۴۰۲ مطرح شد:
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش که مدیر عامل بانک، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و معاونان، روسای ادارات کل و روسای ادارات امور شعب و شعب مستقل حضور داشتند، گفت: راه نجات سازمان ها از مشکلات پیش رو، توجه به موضوع فناوری است.
وی با اشاره به شرایط سخت کشور از نظر جنگ اقتصادی و سایبری، تاکید کرد: خوشبختانه بانک ملی ایران با تلاش های گسترده ای که توسط بخش فناوری صورت گرفته است، از شرایط بسیار ایمنی در برابر حملات سایبری برخوردار است.
شفیعی ادامه داد: تجهیز بخش فناوری بانک در شرایط سخت تحریم با دشواری های فراوانی صورت گرفته است و علی رغم محدودیت ها از زیر ساخت های مناسبی در این بخش برخوردار هستیم.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به برخی قطعی های سیستم در شعبه ها تاکید کرد: دلیل این قطعی ها، تامین ایمنی سیستم ها است و شعب باید با حسن ارتباط و آرامش، مشتریان را در این شرایط، مدیریت کنند.
مدیریت دقیق دارایی ها و بدهی ها از ابتدای سالحسن مونسان عضو هیات مدیره نیز در این همایش با اشاره به برنامه های معاونت امور شعب، گفت: تقویت عملکرد بخش ستادی بانک تاثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد صف دارد و موجب به نتیجه رسیدن برنامه های پیش بینی شده در شعب می شود.وی با اشاره به وضعیت مدیریت دارایی ها و بدهی های بانک، افزود: از ابتدای سال جدید، مدیریت دقیق دارایی ها و بدهی ها اعمال خواهد شد تا هیچ واحدی دچار تراز منفی دارایی و بدهی نشود.مونسان تاکید کرد: اختیارات مدیران باید متناسب با وضعیت مدیریت دارایی و بدهی در بخش مربوطه افزایش یابد.
اگر واحدی از عملکرد خوبی برخوردار است، ضروری است تا با تقویت اختیارات مدیر مربوطه، ابزار لازم برای تقویت عملکرد آن واحد فراهم شود.این عضو هیات مدیره با اشاره بر ضرورت افزایش سهم بازار گفت: افزایش سهم بازار باید با رفع ناترازی توام شود و از اضافه برداشت ها جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: بخش ارزی بانک از ظرفیت های زیادی برخوردار است و تمرکز بیش از پیش بر این بخش می تواند موجب درآمدزایی بانک شود.مونسان با اشاره به ضرورت پرداختن به اتباع و جذب منابع آنها بر تشکیل تیم بازاریابی اتباع در ادارات امور شعب تاکید کرد.
قوانین دست و پا گیر مانع ارائه خدمات مطلوب به مشتریانهمچنین محمود شایان عضو هیات مدیره بانک در این همایش گفت: جذب مشتریان در بانک ملی ایران با چالش قوانین دست و پاگیر و مقرارات غیر ضروری مواجه است.
وی با اشاره به قوانینی مانند مبارزه با پولشویی تاکید کرد: بانک ملی ایران باید به عنوان بازوی اجرایی دولت، چنین قوانینی را بومی سازی کند و شرایط آسانی را برای همکاران جهت ارائه خدمات به مشتریان فراهم سازد.شایان تاکید کرد: هماهنگی میان همه ارکان بانک ضروری است.
هر برنامه ای که با هماهنگی و همدلی همه بخش ها به اجرا در آمده است، ثمرات خوبی به دنبال داشته است.
برنامه ریزی موفق با کمک شعبصمد عزیز نژاد عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در همایش«بررسی عملکرد نه ماهه سال 1402» بر ضرورت پایش میدانی حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: این پایش ها، هنگامی که بدون برنامه ریزی قبلی و به صورت دفعی صورت می گیرد، علاوه بر ارائه ارزیابی واقعی به مدیران موجب می شود کارکنان نیز بدون واسطه با آنها صحبت کنند و از این راه ارتباط تنگاتنگی میان صف و ستاد به وجود آید.وی افزود: ما باید حرف و نظر همکاران را بشنویم.
من معتقدم برنامه ای که از کف شعبه بالا بیاید و در ستاد پردازش شود، با واقعیت ها منطبق است و از این رو احتمال موفقیت آن هم بسیار بالاست.
عزیزنژاد تاکید کرد: مشتری محوری تنها رعایت ادب در برابر آنها نیست بلکه به مفهوم آن است که بانک شناخت دقیقی از مشتری داشته باشد و نیازهای او و مصالح و راحتی او، محور همه برنامه ها، محصولات و عملیات هایی باشد که در بانک ملی ایران صورت می گیرد.
استفاده از منابع ارزان قیمت فقط به شرط وفاداری مشتریامیر مسعود رزازان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این همایش با اشاره به ضرورت رعایت منابع و مصارف،گفت:مدیریت نقدینگی در بانک باید بیش از گذشته تقویت شود.در این رابطه برنامه ای بسیار جدی برای مدیریت منابع تهیه شده است که به اجرا گذاشته می شود.
وی افزود:بانک ملی ایران باید در جذب منابع با همان حساسیتی که بانک های بورسی برخورد می کنند،وارد عمل شود.