به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، مهدیان بابیان اینکه برگزاری جلسات کاربردی و تخصصی ویژه هر اتحادیه راهگشای فعالیت برای بانک و اتحادیه خواهد شد گفت: شنیدن صدای مشتریان و تبدیل کردن صدای مشتریان به خدمت مستلزم برقراری ارتباط منسجم و هدفمند میباشد و با برگزاری جلسات، زمینه تحقق منافع مشترک برای اتحادیه و بانک توسعه تعاون فراهم میشود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: عزم و اراده لازم در بانک توسعه تعاون برای تعامل بهتر و بیشتر با بخش تعاون وجود دارد و با وسیع شدن ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر موجب تقویت و توانمندسازی هر دو گروه خواهد شد.
وی ضمن تأکید بر اینکه اشراف و آگاهی بر ظرفیتها و توانمندی و نقاط قوت توأم بااطلاع بر محدودیتها، مضایق، انتظارات و درخواستها، اثربخشی خدمات را بهتر و بیشتر میکند افزود: سرعت در ارائه خدمات و تسهیل و تسریع در خدمات کمی و کیفی موردنیاز جامعه هدف بهویژه اتحادیهها سراسری مستلزم درک متقابل و تفاهم و تعامل در امر عملیات و اجرا میباشد.
مهدیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود بر سر راه فعالیت بانک توسعه تعاون، محدودیت منابع و سرمایه این بانک دولتی، تخصصی و توسعهای است که متأسفانه ظرفیت سرمایهای موجود بانک، پاسخگوی همه نیازها و انتظارات تعاون گران نمیباشد و برای بهبود این وضع لازم است علاوه برافزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و بالا بردن توان وامدهی بانک، منابع سپردهای تعاون گران نیز بهصورت منابع ارزان، پایدار و دیرپا در بانک توسعه تعاون تجمیع گردد تا با تلفیق سرمایه و منابع سپردهای، این بانک بتواند نقش توسعهای و تخصصی خود را در بخشهای مختلف اقتصادی بهویژه در عرصه تولید و اشتغال بهدرستی ایفا نماید.
مهدیان در ادامه نقش اتحادیه بازرگانی شرکتهای تعاونی درودگران و مبلسازان را در تأمین مواد اولیه اعضاء و کمک به رونق تولید و اشتغال قابلتوجه دانست و دراینباره اظهار داشت: طی سال جاری قریب به 40 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری در قالب خرید دین و حد اعتباری برای تأمین سرمایه در گردش این اتحادیه پرداخت گردیده است که مسلماً این حمایت از سوی بانک اعمال خواهد شد.