به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، این بانک در راستای حمایت از بازار اشتغال و کسب و کار، یکی از مهم ترین محورهای سیاست های خود در بخش قرض الحسنه را کمک به مشاغل خانگی و خوداشتغالی قرار داده و از این رو در دو ماه نخست سال جاری یک هزار و 562 فقره وام قرض الحسنه به ارزش 246 میلیارد و 169 میلیون ریال با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی تخصیص داده است.
همچنین طی این مدت 28 هزار و 432 فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش هشت هزار و 882 میلیارد و160 میلیون ریال پرداخت شده است.
بانک ملی ایران همچنین در ماه های فروردین و اردیبهشت تعداد پنج هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 186 میلیارد و 86 میلیون ریال پرداخت کرده است.
پرداخت 49 هزار و 399 فقره تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به ارزش 516 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه بوده است.
در این مدت، دو میلیارد و 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن نیز تخصیص یافته است.
همچنین این بانک طی مدت مذکور تسهیلاتی نیز در بخش های درمان و بیماری، تحصیل و ... پرداخت کرده است.
تاکید مدیران ارشد بانک ملی ایران بر آموزش و آینده پژوهی در سازمان
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، کارگاه آموزشی آینده پژوهی در آموزش سازمانی و بیست و ششمین نشست بررسی عملکرد آموزشی بانک با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده معاون منابع انسانی ، روسای دوایر آموزش ادارات امور شعب تهران و استان ها، معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش بانک و نمایندگان آموزشی به مدت دو روز در مرکز آموزش استاد مطهری آغاز شد.
در روز نخست این نشست ضمن ارایه عملکرد آموزشی بانک در سال 97 و تشریح برنامه های سال 98، مباحثی پیرامون آینده پژوهی و آموزش سازمانی ارایه شد.
عضو هیات مدیره بانک در این نشست با تاکید بر اینکه برای توسعه هر سازمانی باید آموزش در آن اتفاق بیافتد، گفت: در کشورهای توسعه یافته آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می خواهیم به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه برسیم باید بدانیم که این امر بدون آموزش میسر نخواهد بود.
کریمی با تاکید بر اینکه از سویی همه سازمان ها و جوامع باید برای رسیدن به اهداف خود در جهت توسعه بر منابع انسانی تاکید ویژه داشته باشند، افزود: اگر می خواهیم آموزش ها اثرگذار باشند، باید به منابع انسانی اهمیت دهیم و آموزش ها نیز در راستای منافع ذینفعان یعنی همان سازمان، مشتریان و کارکنان باشند.
وی ادامه داد: بانکداری امروز از حالت سنتی خارج شده و حتی بانکداری الکترونیکی نیز عقب رفته است. امروز صحبت از بانکداری دیجیتال بوده و نیازهای مشتریان بسیار متنوع شده است که باید به آنها پاسخ دهیم.
کریمی تاکید کرد: آموزش همگام با تعامل با جامعه بیرونی و استفاده از ظرفیت های درونی و بیرونی بانک می تواند ما را به اهداف عالی سازمانی برساند.
همچنین معاون منابع انسانی بانک نیز با بیان اینکه اصل آموزش بر پایه آینده پژوهی است، گفت: آنچه که موجب بروز نگرانی درباره آینده می شود، عدم قطعیت هایی در فضای کار است که در علم اقتصاد عدم اطمینان معنا می شود.
رشید ارده با تاکید بر اینکه امروز سازمان ها و دولت ها برای درک بهتر تغییرات و تحولات در مسیر تازه تری قرار گرفته اند، اظهار کرد: روزگاری در حال کوچ از بانکداری سنتی به سوی بانکداری الکترونیک بودیم اما اگر امروز خود را برای بانکداری دیجیتال آماده نکنیم قطعا از رقبا عقب خواهیم ماند.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به یک آینده مطلوب باید تلاش کنیم از ابزارهای بهتری کمک بگیریم که یکی از آن ها می تواند تحول دیجیتال و بهره گیری از تکنولوژی های نو در فضای کسب و کار باشد.
معاون منابع انسانی بانک با تاکید بر اینکه باید آموزش های تحول دیجیتال را به همه بخش های سازمان منتقل کنیم، یادآور شد: نگاه آموزش باید بر اساس نیازها و خواسته های روز سازمان شکل گیرد و اگر سیاستگذاری های کلان به یک سو و برنامه ریزی آموزشی به سوی دیگر پیش رود، نمی توانیم نیازهای روز سازمان را پاسخگو باشیم.
رییس اداره کل آموزش بانک نیز در این نشست با بیان اینکه تقویم آموزشی سال 97 بانک با رشد و اثرگذاری خوبی بسته شد، گفت: در جلسه چند روز گذشته نیز معاونت امور بانکی ،بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی از کیفیت آموزش در بانک ابراز رضایت کرده و عملکرد بانک در بخش آموزش در میان بانک های دولتی را سرآمد عنوان کردند.
داوود ملک نیا با بیان اینکه در سال 97 یک هزار و 671 دوره آموزشی کوتاه مدت در بانک برگزار شد، افزود: همچنین 853 هزار نفر ساعت آموزش در رده های مدیریتی داشتیم و سرانه آموزش در رسته مدیریت بانک 67 ساعت و بیش از پیش بینی قانون مدیریت خدمات کشوری بوده است.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در میان بانک های دولتی و نیمه دولتی نیازسنجی ستاد در بانک ملی ایران انجام شد و علوم پایه را نیز بازنگری کردیم، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار کتاب بانکداری بین الملل نیز در حال چاپ است و در سال 98 تعداد 40 دوره جدید آموزشی طراحی شده است که برای نخستین بار در شبکه بانکی اجرا خواهند شد. همچنین با همکاری اتاق بازرگانی تهران نیز 40 دوره آموزش مجازی در سال 98 برگزار می کنیم.
همچنین پدر آینده پژوهی ایران و رییس مرکز آینده پژوهی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه باید به سراغ نیازها، اقتضائات و الزامات آینده پیش رویم، گفت: باید بتوانیم تغییر کنیم و آموزش یکی از الزامات تغییر است.
دکتر سعید خزایی با بیان اینکه امروز در سازمان هایی که در سطح بین المللی فعالیت دارند، علاوه بر آموزش سازمانی، آموزش شیوه تفکر ارایه می شود، افزود: وقتی از آموزش صحبت می کنیم واژه دیگری به نام یادگیری با ما همراه می شود و پس از یادگیری نیز با یادگیری زدایی مواجه خواهیم شد چرا که در دنیای امروز باید از نو بیاموزیم و در آموزش نیز به تغییر و عدم قطعیت ها توجه کنیم.
همچنین کارگاه آموزشی آینده پژوهی در آموزش سازمانی نیز برگزار و تعریف پارادایم، انواع پیشگویی، پیشبینی، اکتشاف، آینده مطلوب و دلخواه و لزوم پیادهسازی آن در نگرش سازمانی برای حضار تشریح شد.
در این کارگاه همچنین به تعریف مفاهیم آینده، سطوح آینده، آینده پژوهی و انواع آن پرداخته و پس از آن مباحثی پیرامون تصمیمگیری، معناسازی و یادگیری، انواع مدیریت، تفکر سناریویی، نگاه سیستمی، اصل مشارکتجویی، نگاه کلگرا و ... طرح شد.