به گزارش نمایه بانک ، پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت طی ده مرحله و با رویکردی متفاوت بر مبنای توسعه درونی، از طریق آموزش، فرهنگسازی و همراهسازی مجموعه مدیران و کارکنان شرکت از اواخر سال 1394 آغاز و در اسفند 95 پس از انجام ممیزی نهایی و احراز شرایط لازم، گواهینامه دریافت شد.
با استقرار این سیستم استاندارد و حذف فعالیت های اضافی از فرآیندهای شرکت اتلافات سازمانی کاهش، سرعت عمل افزایش و چابک سازی بیشتر فراهم خواهد شد. از دستاوردهای مهم و نتایج اولیه استقرار این سیستم در شرکت میتوان به کاهش قابل توجه تعداد شکایات از شرکت بیمه "ما" اشاره نمود که بنا به اعلام بیمهمرکزی ج.ا.ا، شرکت بیمه "ما" در بین شرکت های بیمه کمترین میزان شکایات را به خود اختصاص داده است.
بهروز سلیمیان رییس اداره تحقیق و توسعه و آمار بیمه "ما" در خصوص تفاوت ویرایش جدید با نسخه قبلی گفت:در این ویرایش، علاوه بر الزامات قانونی و رضایت مشتریان ، دامنه بزرگتری از ذینفعان تحت پوشش قرار گرفته اند که این موضوع متناسب با پیچیدگی های ارتباطات تجاری در دنیای امروز بوده و امکان دستیابی به بهبودهای مورد انتظار و کاهش ریسک را فراهم میکند. همچنین در ویرایش جدید این استاندارد، مدیریت ریسک نقش محوری داشته و اعمال موثر آن در استقرار سیستم مورد توجه قرار گرفته است.
شایان ذکر است پیش از این شرکت بیمه "ما" در دومین مرحله ممیزی مراقبتی موفق به تمدید اعتبار گواهینامه استانداردISO 10004:2012 در زمینه سنجش رضایت مشتریان شده بود.