به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر همتی در این مراسم هدف از راه اندازی این سامانه را حمایت از حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان و در راستای اجرای "حقوق شهروندی در نظام اداری" دانست و گفت: بیمه مرکزی در کنار وظایف نظارتی خود، همواره به دنبال بهره گیری از بستر های الکترونیکی نوین برای بهبود روند پاسخگویی، ارائه خدمات و رسیدگی به شکایات بیمه گذاران بوده است و به همین منظور امروز شماره ۴ رقمی ۲۳۴۲ تحت عنوان سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی راه اندازی شد.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: سال گذشته از سوی شبکه فروش صنعت بیمه، بیش از ۵۶ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده و بیش از ۳۵ میلیون فقره خسارت از سوی شرکت های بیمه پرداخت شده و این آمار بیانگر بزرگتر شدن خانواده صنعت بیمه است. لذا با افزایش روازانه بیمه گذاران و بیمه شدگان و متعاقبا پاسخگویی به سوالات و شکایات آنها نیاز به یک سامانه جامع تر از تلفن گویا داشت تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر و سریع تر ضمن رعایت حقوق شهروندی آنها و بهبود مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع بخشی به کانال های ارتباطی و افزایش رضایتمندی مردم، گامی موثر در گسترش فرهنگ بیمه و آگاهی مردم از خدمات بیمه برداریم.
دکتر همتی، صف انتظار هوشمند، نظرسنجی از تماس گیرنده،صندوق صوتی، پرسش و پاسخ با اعلام کدرهگیری را از ویژگی های مهم این سامانه دانست و گفت: امیدوارم این سامانه نیز در کنار سایر بسترهای الکترونیکی بیمه مرکزی همچون سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران، سنهاب، شکایت نمایندگان از شرکت های بیمه و استعلام بیمه نامه بتواند از دغدغه های بیمه ای مردم بکاهد