هم اندیشی پیاده سازی فناوری اطلاعات صنعت بیمه/ شوراهای هماهنگی استان های صنعت بیمه نمایندگان خود را شناختند

نمایه بانک : بهره گیری از ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق ایجاد شفافیت باعث ارتقا و تقویت اعتماد بین بیمه گرو بیمه گذارمی شود. / شوراهای هماهنگی مدیران شعب شرکت های بیمه در استان ها با دستور رییس کل بیمه مرکزی و مصوبات سندیکای بیمه گران ایران راه اندازی و گزارش نحوه برپایی جلسات و تصمیم گیری های دوره سه ماهه خود را منتشر کرد.
  • چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 22:48
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی به عنوان بزرگترین سرمایه صنعت بیمه،با بهره گیری از قابلیتها و ظرفیت های تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات  ممکن است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان این مطلب درجمع معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بیمه گفت: اعتماد از شفافیت ناشی می شود وشرکت های بیمه باید بتوانند با استفاده از اصل کمال حسن نیت ، به تقویت اعتماد میان بیمه گران و بیمه گذاران بپردازند.
حبیب میرزایی با اشاره به برقراری ارتباط بین صنعت بیمه و مردم بر مبنای اطلاعات گفت: استفاده ازمکانیزم IT باعث شفافتر شدن قراردادها  بین بیمه گر و بیمه گذار می شود و امروزه ما می توانیم از فضاهای اجتماعی ورسانه های مختلف نیز برای تقویت نظارت، شفافیت و اطلاع رسانی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تعامل میان دستگاههای نظارتی و حاکمیتی با صنعت بیمه بر اساس قوانین و مقررات گفت: با استفاده درست از قابلیت های سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی صنعت بیمه می توان  تفاهم و تعامل مطلوب را بین بیمه مرکزی، شرکت های بیمه  ومردم ایجاد کرد 
معاون نظارت بیمه مرکزی اضافه کرد: با تقویت سنهاب که بر اساس آن اطلاعات صنعت بیمه کشور بصورت لحظه ای پایش و رصد می شود، امکان همکاری و تعامل بیشتر شده و حوزه های فنی و تخصصی صنعت بیمه نیز می توانند از این اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کنند.
میرزایی با اشاره به این نکته که یکی از نقاط قوت سامانه سنهاب بستر سازی برای مبازره با تقلبات و کلاهبرداری های سازمان یافته است که برخی معتقدند ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارتهای پرداختی را شامل می شود، گفت: با اجرای برنامه های مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی مانند این همایش می توان این خسارتها را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش داد.
وی با تاکید بر این نکته که وقتی خسارتی اتفاق می افتد صنعت بیمه باید طوری رفتار کند که رضایت بیمه گذار تامین شود، گفت: شاید یکی ازدلایل اعمال عوارض نامتعارف بر صنعت بیمه،  نارضایتی از خدمات بیمه  است و قطعا می توان با تعریف و تبیین راهکارهای مختلف نسبت به افزایش رضایت دو طرف اقدام کرد.

شوراهای هماهنگی استان های صنعت بیمه نمایندگان خود را شناختند

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، شوراهای هماهنگی مدیران شعب شرکت های بیمه در استان ها با دستور رییس کل بیمه مرکزی و مصوبات سندیکای بیمه گران ایران راه اندازی و گزارش نحوه برپایی جلسات و تصمیم گیری های دوره سه ماهه خود را منتشر کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در انتخابات اخیر که با حضور ناظران سندیکای بیمه گران در مراکز استان ها برگزار شد تمامی استان های کشور نمایندگان منتخب خود را شناختند.
بر اساس این گزارش تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی، برپایی نشست با مسئولان عالیرتبه استان و نمایندگان مجلس، ایجاد بانک اطلاعات بیمه، تعامل با نخبگان و محافل دانشگاهی و همچنین شیوه های رسیدگی به تخلفات بیمه ای در استان ها از دستاوردهای این شورای هماهنگی به شمار می رود.
در نشست پایانی شورای هماهنگی استان ها دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از حمایت های بیمه مرکزی در مسیر تشکیل این شورا، قدردانی کرد.
گفتنی است شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه و توسعه آن ، راه اندازی شده است.

دانلود فایل : scan۲۰۱۸۰۲۱۰.pdf ( ۱۰۰۵۹KB )



ثبت نظر

ارسال