رئیس کل بیمه مرکزی در شورای هماهنگی مدیران بازرسی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد:
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی در جلسه شورای هماهنگی مدیران بازرسی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد گفت: بازرسی از ارکان مهم و کلیدی هر سازمان است که در بالا بردن بهره وری و سلامت اداری کمک شایانی می کند.
وی افزود: هدف هر سازمان یا دستگاه اجرایی بالابردن بهره وری و کارایی در چارچوب قوانین برای ارائه خدمت، تولید و عملکرد بهتر است و این مهم محقق نمی شود مگر با ممیزی دقیق که وظیفه اصلی بازرسی هر سازمان است.
دکتر سلیمانی نیروی انسانی خبره و پاک دست و سیستم اداری سالم را از عوامل مهم در یک سازمان دانست و گفت: خوشبختانه در سیستم های دولتی جذب نیرو با همکاری اداره گزینش و حراست صورت می گیرد اما حفظ این سلامت و پاک دستی منوط به کنترل و نظارت دقیق است. در بخش سلامت اداری نیز نیازمند شفاف سازی در بخش های مالی، اداری و اطلاعات سازمان هستیم که بتوانیم با یک مدیریت بهینه مانع ورود فساد به سازمان ها شویم.
رئیس کل بیمه مرکزی، ورود بازرسی به حوزه پیشگیری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اداره بازرسی هر سازمان باید با جذب نیروهای کارآمد، متخصص و مسلط به ریز فعالیت های سازمان راه را برای هرگونه فساد و تخلف ببندد. اگر کارکنان بازرسی اطلاع کامل و دقیقی از فرایندهای سازمان خود نداشته باشند، نمی توانند به درستی نقشه راه جلوگیری از فساد و تخلف را ترسیم کنند.
وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم گفت: هزینه برای پیشگیری از جرم و کنترل آن به طبع به صرفه تر از هزینه برای شناسایی تخلف و تبعات آن است.
دکتر سلیمانی در پایان با اشاره به نقش مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حفظ و ایجاد اعتماد عمومی مردم گفت: زیر مجموعه های این وزارت خانه ارتباط بیشتری با مردم دارند و هرگونه فساد و تخلف درسازمان های تابعه این وزارتخانه می تواند تبعات گسترده ای به همراه داشته باشد. لذا سازمان های مربوطه از حساسیت بالایی در این حوزه برخوردارند که باید با درایت مدیران و تقویت ادارات بازرسی از هرگونه فساد و تخلف جلوگیری شود.