تقویت استارت‌ آپ‌های بیمه‌ای نیاز صنعت بیمه است

نمایه بانک : استارت آپ های بیمه ای در محورهای مختلف می توانند به صنعت بیمه کشور کمک نمایند.
  • شنبه 2 آذر 1398 ساعت 18:10

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی با بیان این مطلب در نشست تخصصی «نحوه سرمایه گذاری استارت آپ های بیمه ای به عنوان کانالی برای جذب سرمایه گذاری» که در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد، از "تداوم فروش سنتی بیمه نامه ها با سرعت بالا"، "امکان مقایسه پوشش های بیمه ای و حق بیمه آنها"، "ارائه تحلیل های آماری به شرکت های بیمه ای"، "مشاوره به بیمه گذاران"، "ارائه خدمات درحوزه ارزیابی خسارت" و "ارائه خدمات تلفیقی به صورت آنلاین" به عنوان محورهای ارایه خدمات بیمه ای توسط استارت آپ ها نام برد.


مهرداد رضایی با بیان این مطلب که در حال حاضر و برابر با آخرین اطلاعات کسب شده از وزارت صمت، ۱۶۳ استارتاپ در حوزه خدمات بیمه ای مشغول به فعالیت هستند گفت: این استارت آپ ها در حوزه های اگریگیتوری، نمایندگی ها و ارزیابی خسارت به ارائه خدمات تخصصی بیمه ای می پردازند.


رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب آیین نامه مربوط به فعالیت استارت آپ های بیمه ای گفت: با تایید و تهیه دستورالعمل های مختلف و تخصصی، در آینده ای نزدیک مجوزهای کارگزاری بیمه ای برخط توسط بیمه مرکزی صادر خواهد شد.


مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای ادامه داد: پس از تصویب آیین نامه مرتبط با فعالیت های استارت آپی در شورای عالی بیمه و با صدور فراخوان جذب کارگزاران برخط تا کنون بیش از ۴۰ مورد تقاضا برای صدور مجوز مربوطه ثبت نام کرده اند.


رضایی از خدمات بیمه ای با نظارت بیمه مرکزی به عنوان مزیت کارگزاران برخط نسبت به استارت آپ های موجود نام برد و گفت: کسانی که مسیر آیین نامه را طی می کنند می توانند با اطمینان بیشتری به ارائه خدمات خود بپردازند، چرا که با ارتباط این استارت آپ ها با سامانه سنهاب، شائبه منفی ناشی ازنحوه تعیین نرخ حق بیمه ها نیز از بین می رود.


وی درخصوص میزان سرمایه لازم برای راه اندازی استارت آپ های بیمه ای، گفت: این سرمایه با توجه به شرایط مختلف مانند نوع تخصص و حرفه و مباحث تکنولوژیکی متفاوت است.


رضایی با بیان این نکته که صنعت بیمه در حال حاضر ظرفیت و توانمندی لازم را برای فعالیت و تقویت استارت آپ های بیمه ای دارد گفت: رویکرد بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر در این خصوص، رویکردی حمایتی است چرا که اعتقاد بر این است که استارت آپ های بیمه ای مکمل فروشندگان سنتی اند و شبکه فروش بیمه باید خود را تجهیز نموده تا با استفاده از تکنو لوژیهای جدید خدمات مناسب تر و سریع تر ارایه نماید.


مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بازاریابی در صنعت بیمه کشور از نیاز به تدوین آیین نامه نحوه فعالیت بازاریابان بیمه ای خبر داد.


گفتنی است در این نشست که با حضور خبرنگاران بیمه ای و در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، مدیر کل حوزه ریاست بیمه مرکزی نیز حضور داشت.


ثبت نظر

ارسال