به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین تودیع و معارفه دو تن از مدیران بیمه مرکزی سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: سستی و سهل انگاری در ارائه خدمات به شهروندان یک تخلف آشکار است و واحدهای بازرسی باید در کنار تخلفات دیگر به این امر خلاف هم رسیدگی کنند.
رییس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین آمار مربوط به تخلفات و تقلبات بیمه ای و راه های مقابله با آن افزود: بیمه مرکزی با در پیش گرفتن تمهیداتی درصدد است تا میزان تخلفات را به حداقل برساند و در همین راستا با تخلفات سازماندهی شده و انجام هر گونه تبانی، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
وی ماموریت اصلی نظام بازرسی را ارتباط رودررو با مردم و مخاطبان دانست و تصریح کرد: بازرسی میدانی یک ضرورت آشکار است و در کنار این شیوه باید با ارتباط تنگاتنگ مردمی به نقاط قوت و ضعف سازمان، دسترسی پیدا کرد.
دکتر سلیمانی با تاکید بر لزوم مولفه هایی نظیر پاکدستی، امانت داری و صداقت در کارکنان صنعت بیمه از این صنعت به عنوان یک مجموعه خدمات رسانی زیربنایی یاد کرد و گفت: سرمایه بزرگ صنعت بیمه اعتماد و محصول نهایی آن هم امنیت و آرامش بیمه گذاران است و به همین خاطر هسته گزینش این رسالت را بر عهده دارد که با تایید افراد امین و فاقد آلودگی مالی و اخلاقی از سپرده های مردم صیانت کند.
رییس کل بیمه مرکزی افزود:باید تلاش کنیم نیروهای صنعت بیمه علاوه بر دارابودن مولفه های پاکدستی و تخصص کافی به جهت مهارت در جایگاه مناسب اداری قرار گیرند.
وی همدلی و ارتباط نزدیک اعضای هیات و هسته گزینش بیمه مرکزی را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: با هم افزایی این دو نهاد و مرجع تایید صلاحیت، موضوع تایید قابلیت افراد برای فعالیت در صنعت بیمه بر اساس قوانین و مقررات و به دور از سلیقه های شخصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رییس شورای عالی بیمه با قدردانی از مدیران قبلی و فعلی اداره کل بازرسی و همچنین هسته گزینش صنعت بیمه ابراز امیدواری کرد این دو نهاد با عملکرد درخشان خود ضمن تقویت کادر صنعت بیمه به بخش نظارتی بیمه مرکزی نیز کمک کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم کاظم فیروزپوری بندپی به عنوان مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی و علی شکری به عنوان مدیر هسته گزینش احکام خود را از رییس کل بیمه مرکزی دریافت کردند.