به گزارش نمایه بانک ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، معاونت نظارت بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمهگذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمهگذاران نمود تا بیمهشدگان، بیمهگذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمهمرکزی به آدرسwww.centinsur.ir بتوانند شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری نمایند.
لبنابر این گزارش، برای درج شکایت در سامانه مذکور، داشتن اطلاعاتی از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمهنامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامی است و شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه "ارجاع شکایت به بیمهمرکزی" کد رهگیری دریافت و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی بر روی تلفن همراه وی ارسال میگردد و از آن پس وی با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری و از نتیجه آن مطلع میگردد. این سامانه از مراجعه حضوی و سردرگمی مردم برای اعلام و پیگیری شکایات بیمه جلوگیری خواهد نمود.
لازم به ذکر است، این سامانه از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده است و گزارش شکایات شرکتهای بیمه به تفکیک شرکت بیمه و رشته بیمهای هر ماه بر روی وب سایت بیمهمرکزی قرار گرفته و بیمهگذاران میتوانند از نحوه عملکرد شرکت بیمه مطلع و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام نمایند.
بر اساس عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمهگذاران در بیمه مرکزی، تعداد شکایات از شرکتهای بیمه کاهش و متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز کاهش یافته است.